سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
اگر شیطانها برگرد دلهای فرزندان آدم نمی چرخیدند، آنها به ملکوت نظر می کردند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
امروز: چهارشنبه 103 اردیبهشت 19

گوشی‌های هوشمند امروزه به جزء حیاتی و جدانشدنی در زندگی مردم تبدیل شده‌اند؛ به طوری که تصور زندگی کردن و انجام یا مدیریت کارها بدون آنها به هیچ وجه ممکن نیست.
این فناوری‌های‌ دل‌نشین توانسته‌اند فناوری‌های پیش‌تر از خود را که زمانی در عصرشان فرمانروایی می‌کردند، از رده خارج کرده یا از پای درآورند.تجربه زندگی بدون گوشی‌های هوشمند سخت یا نشدنی است. وابستگی به گوشی‌های هوشمند تا حدی پیش رفته کهمردم با هشدار تمام شدن باتری حسابی کلافه و نگران می‌شوند.حال که مردم نمی‌توانند از گوشی‌های دوست‌داشتنی خود جدا شوند، گوشی‌ها خودشان را مسئول می‌دانند و وظیفه‌ دارند جایگزین چیزهایی شوند که روزی جزو لوازم ضروری صاحبانشانبودند.

به گزارش خواندنی ها،قطعا خیلی چیزها از دوران کودکی به جای می‌مانند، اما در زندگی ما دیگر نقشی ندارند و در گنجه یا گوشه زیرزمین و انباری خاک می‌خورند. وسایلی که روزی مایحتاج زندگی بودند، به علت وجود گوشی‌های هوشمند و تحول ارتباطات به موجودات بی‌مصرفی تبدیل شده‌اند که تنها خاطره‌ها را برای ما زنده می‌کنند؛ چند نمونه از این ابزارها یا وسایل عبارتند از:

دایر‌ه‌المعارف


تصور گنجانده شدن دنیایی از دانش در چند جین کتاب به نام دایره‌المعارف یا دانشنامه،در دوران کودکیبرایمان غیر قابل باور بود. اما اکنون به یُمن وجود گوشی‌های هوشمند و برنامه‌های کاربردی آنها، دانشِ همه‌ی دنیا به راحتی در کف دستان مردم جای می‌گیرد.یک مجموعه کامل از دایره‌المعارف می‌تواند کل قفسه کتاب‌ها را به خود اختصاص دهد. این کتاب‌ها ارزان نیستند و جلد به جلد بر اساس اشتراک فروخته می‌شوند. بسیاری از خانواده‌ها که با حسن نیت شروع به خریداری و ایجاد مجموعه‌ای از دایره‌المعارف می‌کنند، ناگهان پس از خریدن چند جلد از آنها به دلیل هزینه‌های گزاف و قیمت بالای آن پشیمان می‌شوند.

نامه‌های کاغذی


نامه‌های دلتنگی برای خیلی‌ها خاطره‌اند. بسیاری از مردمدر دوران قدیم، احتمالا با دوستان خود در شهرها یا کشورهای دور مکاتبه می‌کردند و از دریافت نامه و خبر از حال آنها لذت می‌بردند. تنها شکل فیزیکی نامه‌نوشتن و قلم به دست گرفتن نیست که این روزها فراموش شده است. مفهوم دوستیبا شخصی در جای دور با توانایی ارتباط همزمان با میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا به دلیل ظهور گوشی‌های هوشمند تغییر کرده است. این روزها تنها با یک پیامک یا ایمیل می‌توان از حال دورترین دوستان نیز باخبر شد یا حتی به جای سفر به شهرشان با آنها ارتباط تصویری برقرار کرد.

ماشین حساب


ماشین حساب روزگاری یکی از ملزومات کوله‌پشتی‌های مدرسه همه دانش‌آموزان بود. اما برای بیشتر بچه‌های امروز ماشین حساب تنها یک قابلیت پیش پا افتاده است که آن را می توان در هر تلفن همراهی، حتی ساده‌ترین نوع آن پیدا کرد.متاسفانه هنر وارد کردن تعدادی رقم و ایجاد یک کلمه خنده‌دار با سروته کردن صفحه‌نمایش ماشین حساب برای همیشه فراموش شده است.البته در مدارس ایران که همراه داشتن تلفن همراه مجازنیست، بازی با ماشین حساب و ساختن کلمات در میان دانش‌آموزان هنوز هم رواج دارد.

نوار کاست


کسانی که بعد از دهه 90 میلادی به دنیا آمده‌اند، به احتمال زیاد حتی یک نوار کاست هم ندیده‌اند و نمی‌دانند چه شکلی است یا چطور می‌توان از آن استفاده کرد. در دوران قدیم‌هابرای گوش دادن به موسیقی از نوارهای کاست استفاده می‌کردند. روی هر نوار فقطامکان ضبط 60 تا 90 دقیقه موسیقی وجود داشت. اما مهم‌ترین تصمیمی که قبل از هر سفر باید گرفته می‌شد این بود که کدام کاست را با خودمان ببریم؟ چند تا باید ببریم؟ و بعد از آن هم باید مطمئن شویم که غصه نوار کاست‌هایی که گم کرده یا جا گذاشته‌ایم را نمی‌خوریم.

اطلس و نقشه


این روزها استفاده از نقشه‌های نوکیا یا نرم‌افزار Nokia Drive امری کاملا بدیهی است. آقایان اغلب اکراه دارند که هنگام گم شدن از غریبه‌ها برای راهنمایی کمک بگیرند. اما حالااوضاع کمی فرق کرده است. تنها چیزی که باید نگران آن باشند، تمام شدن باتری تلفن هوشمندشان است.مهم‌تر از همه اینکه دیگر نیاز نیست نقشه را بعد از استفاده لوله کنند.

دفتر تلفن


توانایی ذخیره صدها شماره تلفن در گوشی‌های هوشمند بسیار فراگیر شده است. این روزها به ندرت مردم شماره مخاطبان را به حافظه می‌سپارند و گاهی شماره خودشان را نیز به یاد نمی‌آورند. اما کمتر کسی می‌داند که حفظ کردن شماره تلفن‌ها به حفظ حافظه در دوران کهولت سن کمک می‌کند.

باجه تلفن همگانی


این هم یک خاطره به یادماندنی دیگر. البته هنوز باجه‌های تلفن همگانی وجود دارند و در سطح شهر خودنمایی می‌کنند، اما دیگر از آن صف طویل همیشگی و انتظار برای رسیدنِ نوبت خبری نیست؛ یا حتی سرگردانی برای پیدا کردن یک سکه ناقابل. با این که تلفن‌های هوشمند بر باجه‌های تلفن همگانی نتوانسته‌اند به طور کامل غلبه کنند و هنوز هم آنها را در خیابان‌ها پیدا می‌شوند، اما خیلی‌ها هستند که با وجود تلفن ثابت در منزل باز هم از تلفن همراه برای تماس‌هایشان استفاده می‌کنند.

کارت پستال


خیلی به قطعیت نمی‌توان گفت؛ اما به احتمال زیاد کاربرد آنها دیگر تغییر پیدا کرده است و مثل قدیم‌ها نیست.قدیم‌ها مردم برای تبریکِ مراسم خاص، تعطیلات و اعیاد برای دوستان و فامیل خود کارت پستال خریده و ارسال می‌کردند. گاهی حتی قبل از اینکه کارت پستال‌ها به دست مخاطب برسد خودشان زودتر او را ملاقات می‌کرده و به او تبریک می‌گفتند.اما اکنون به راحتی می‌توانند تصاویر،آپدیت‌ها و تبریکات خود را در اینترنت با دیگران به اشتراک ‌گذارند یا برای دوستان ایمیل ‌کنند؛روشی ساده، ارزان و سریع! این روزها مردم برای تبریکات فقط برای خودشان کارت پستال می‌خرند!

دوربین


شکی نیست که هنوز برای دوربین‌های ثابت و تجهیزات پیشرفته و حرفه‌ای آنها جایی در بازار وجود دارد. اما موبایل‌های دوربین‌دار در این زمینه انقلابی به پا کرده‌اند. یک نمونه آن Nokia 808 PureView با حسگر 41 مگاپیکسل!

امروزههمه می‌توانند تصویری را ثبت کنند، در همان لحظه آن را در اینترنت آپلود کنند و در کسری از ثانیه آن را به سراسر جهان نشان دهند. آن قدیم‌ها دوربین‌های پُلارُید تصاویر را فورا ثبت می‌کردند،اما امروز تلفن‌های هوشمند به خوبی از پس این کار برمی‌آیند.

رایانه

شاید رایانه‌ها هم به همین زودی‌ها منقرض ‌شوند.کمی باور کردنش سخت است، اما می‌توان انتظارش را داشت. احتمالاخیلی‌ها حاضر نیستند یک گوشی Lumia 800 را با یک کامپیوتر کومودور 64 عوض کنند، تنها به این دلیل که آن یک کامپیوتر است و این یک تلفن همراه. بی شک از لحاظ قابلیت با هم قابل مقایسه هم نیستند و گوشی‌های هوشمند امروزی بسیار پیشرفته‌تر از کامپیوترهای قدیمی هستند.


اینها تنها تعدادی از ابزارهای مهمی بودند که کم‌کم به خاطره‌ها می‌پیوندند. البته به این فهرست باید رادیو، ساعت مچی، دستگاه‌های پخش‌کننده موسیقی، دستگاه‌های مسیریاب، آلبوم‌های عکس را نیز اضافه کرد.

 نوشته شده توسط جعفر در شنبه 91/6/11 و ساعت 6:2 عصر | نظرات دیگران()

گفتم: « غلام! مگه دیوونه شدی ؟بچه بد خواب می شه. اذیتش نکن !»اشک هایش را پاک کرد و گفت: «می دونم ! ولی اگه بیداربشه، محبتش تو دلم گُل می کنه ، اون وقت می ترسم نتونم ازش دل بکنم !»
به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق ، غلامحسین سفیدیان به تاریخ اول فروردین  1337 در محله قلعه دیباج در شاهرود متولد شد. غلامحسین ، روز 22 دی ماه 1365 ، طی نبرد کربلای 5 بال در بال ملائک گشود.
غلامحسین سفیدیان ، راننده ماشین های راهسازی در شرکت ذوب آهن البرز شرقی شاهرود بود که به عنوان راننده لودر و بولدوزر در خطوط مقدم ، به جرگه ی سنگر سازان بی سنگر پیوست. او مدال افتخار مداحی اهل بیت(صلوات الله علیهم) را نیز بر سینه ی خود داشت.
روحمان با یادش شاد


سنگرساز بی سنگر، جهادگر شهید «غلام حسین سفیدیان»

شب آخر ،  با بچه ها خیلی بازی می کرد . پشت سر هم بچه ها را می انداخت بالا و می گرفت . بچه ها از خنده و خوشی ضعف می کردند. وقتی آن ها را تو بغلش می گرفت، صورتشان را غرق بوسه می کرد و می خواند:

آن کس که تو را شناخت جان را چه کند     فرزند وعیال وخان مان را چه کند
دیوانه کنی هر دو جها نش بخشی          دیوان? تو هر دو جهان را چه کند

آخر شب حسن  که خوابش برده بود ، نشست کنارش و همین طور که اشک می ریخت ، سر و صورتش را می بوسید و می بویید. بهش گفتم: « غلام! مگه دیوونه شدی ؟بچه بد خواب می شه. اذیتش نکن !»
اشک هایش را پاک کرد و گفت: «می دونم ! ولی اگه بیداربشه، محبتش تو دلم گُل می کنه ، اون وقت می ترسم نتونم ازش دل بکنم !»
صبح که راهی شد، چند بار  رفت وبر گشت و خداحافظی کرد. با هر بار خدا حافظی پهنای صورت زیباش  خیس می شد از اشک .من هم همراهش اشک می ریختم. دفعه ی آخر ، گریه کنان  ، خندیدم و  گفتم :« چرا این جوری می کنی؟ خب اگه می­ خوای نرو !»
نگاهی کرد که ته دلم خالی شد و گفت :« این دفع? آخرمه! باید برم. می دونم شهید می شم !»
گنگ شده بودم. کاملا حرفش را نشنیده گرفتم ولی لحن ملتمسانه ای گفتم: « حالا نمی­ شه این دفعه رو نری، دفعه بعد بری ؟»
آهی کشید وگفت: « رانند? بلدوزر ام. چند ساله خاکریز زدم و سنگر ساختم. خبره شدن تو کارم. جای خالی امثال من سخت پر می شه .بچه های مردم پشت خاکریزای ما پناه می گیرن. اگه به خاطر نرفتنم بچه ها  شهید بشن کی جوابشو می ده ؟ شماها عشق منید ولی ادای تکلیف بالاتره !»

 نوشته شده توسط جعفر در چهارشنبه 91/6/8 و ساعت 10:16 صبح | نظرات دیگران()

مدت کوتاهی بعد از آن که دوربین‌های امنیتی تصویر کامیونی را ثبت کردند که الاغی به پشت آن بسته شده بود و روی زمین کشیده می‌شد. ردگیری پلاک کامیون، پلیس را به مردی 68 ساله و روستایی رساند که حالا رسانه‌ها به او لقب «شکنجه‌گر مارزا» را داده‌اند.
مجله مهر: «مرد متهم به الاغ آزاری دستگیر شد.» این خبری بود که یکی دو روز قبل، پلیس مونته‌نگرو اعلام کرد؛ مدت کوتاهی بعد از آن که دوربین‌های امنیتی منطقه مارزا، تصویر کامیونی را ثبت کردند که الاغی به پشت آن بسته شده بود و روی زمین کشیده می‌شد.

 ردگیری پلاک کامیون، پلیس را به مردی 68 ساله و روستایی رساند که حالا رسانه‌ها به او لقب «شکنجه‌گر مارزا» را داده‌اند و دادگستری مونته‌نگرو اعلام کرده که به دنبال تعیین مجازات این حیوان‌آزاری است.
 


پرونده‌های حیوان‌آزاری سال‌هاست که در مراجع قضایی اروپا و امریکا به رسمیت شناخته شده‌اند؛ پرونده‌هایی که شاید هیچ مرجع قانونی، برای رسیدگی به آنها سرفصلی با عنوان «حقوق حیوانات» در اختیار نداشته باشد اما در چهارچوب قوانین اجتماعی، به جرایم انسانی مرتبط با حیوانات در این پرونده‌ها رسیدگی می‌شود.

مشابه چنین پرونده‌ای، دو سال قبل در روسیه به جریان افتاد. در آن زمان گروهی از مردانی که در حال برگزاری یک جشن ساحلی در کراسنودار بودند، تصمیم گرفتند خوشی‌شان را با پرواز دادن یک الاغ تکمیل کنند!

آنها الاغی را به بالون بستند و او را به هوا فرستادند و این در حالی بود که جمعیت حاضر در صحنه، در حال تصویربرداری از الاغ بودند تا سریع‌تر این تصاویر را به روزنامه‌های محلی بفروشند. وقتی پلیس در صحنه حاضر شد، الاغ در ارتفاع 30متری زمین از وحشت نعره می‌کشید. پلیس الاغ را نجات داد و برای مجرمانی که بعدا دستگیر شدند، دو سال زندان در نظر گرفته شد.



این همان الاغی است که در روسیه به هوا فرستاده شده بود. الاغ در ارتفاع 30متری زمین از وحشت نعره می‌کشید

الاغ‌های ما، الاغ‌های آنها


پرونده‌های حیوان‌آزاری وقتی به ایران می‌رسند شکل و شمایل دیگری پیدا می‌کنند. در قاون جازت اسلامی، 9 ماده در ارتباط با حقوق حیوانات وجود دارد که تمام آنها، به مسئولیت‌های صاحب حیوان در قبال آسیب‌هایی که از جانب حیوان به دیگران وارد می‌آید، می پردازند.

به همین دلیل بود که وقتی اردیبهشت ماه امسال فیلمی در موبایل‌ها دست به دست شد که در آن مردی روستایی با پتک به جان یک الاغ افتاده بود و تا لحظه مرگ الاغ، به او ضربه می‌زد، هیچ کس نتوانست ماجرا را در مراجع قضایی پیگیری کند.

در فیلمی که منتشر شده بود، مرد روستایی و همراهانش همزمان با ضربه‌هایی که به سر حیوان وارد می‌شد، قهقهه سر داده بودند و یک نفر از صحنه فیلم می‌گرفت. انجمن حمایت از حقوق حیوانات ایران که عضو جامعه جهانی حقوق حیوانات است این فیلم را منتشر کرد و به سرعت با ارسال نامه‌ای به دادستان شهرستان سمیرم که گفته می‌شد این اتفاق در آنجا افتاده است، از او خواست عامل کشتن الاغ را شناسایی و دستگیر کنند.

این ماجرا البته چندان ادامه پیدا نکرد چون غلامرضا قائدی‌ها، فرماندار سمیرم در گفت‌وگویی که با ایسنا داشت، اعلام کرد که فرمانداری سمیرم از هرشخص و یا رسانه‌ای که بخواهد بدون سند و دلیل به این موضوع دامن بزند، از طریق مراجع قضایی شکایت خواهد کرد.

 احمدرضا لاهیجان‌زاده، مدیرکل محیط زیست استان اصفهان هم در همان روزها گفت: «اصلا از این حادثه اطلاعی ندارم، اما انتشار این اخبار در رسانه‌ها و انعکاس آن در رسانه‌های خارجی چهره‌ای خشن از مردم ایران به نمایش می‌گذارد.»


به این ترتیب، پرونده مرگ الاغ در سمیرم ناتمام ماند. اما این تنها پرونده حیوان آزاری نیست که قربانیان آن الاغ‌ها هستند. به لطف گوشی‌های دوربین داری و شوقی که بعضی‌ها برای ثبت تصاویر کمیاب و جنجالی دارند، کلیپ‌های دیگری هم از آزار الاغ‌ها دست به دست می‌شود که معروف ترین آنها، پرتاب الاغ از روی پل به داخل رودخانه و کشتن الاغ‌ها با ضربه چوب در طویله است.

در فیلم دوم، گفته می‌شود که یکی از رستوران‌های کشور از گوشت الاغ در تهیه غذا استفاده می‌کند و در ادامه، تصاویری از کشتار الاغ‌ها در طویله‌ای نزدیک به این رستوران منتشر می‌شود که در آن، دو جوان خندان، چند ضربه به سر الاغ‌ها می‌زنند و آنها را یکی بعد از دیگری می‌کشند. تصاویری که البته هیچ گاه ضمیمه پرونده‌های قضایی نشدند و هیچ مجازاتی برای عاملان آنها در نظر گرفته نشد.
 

در فیلمی که گفته می‌شد در بیابان‌های اطراف سمیرم گرفته شده، مردی با پتک الاغی را از پا در می‌آورد

تنها حکم صادر شده برای حیوان آزارهای ایرانی


به جز پرونده کشتار خرس‌ها که هنوز در دست بررسی است، در سال‌های اخیر تنها یک پرونده قضایی مرتبط با حیوان آزاری بوده که به صدور حکم منجر شده است. در اسفندماه سال 87 پرونده‌ای به شعبه 102 دادگاه فسا ارائه شد که بر اساس آن یک مرد کشاورز الاغی را به‌خاطر بی‌اجازه وارد شدن به مزرعه‌اش، آتش زده بود. این کشاورز در اظهاراتش به پلیس گفته بود: «در مزرعه‌ام کاهو و صیفی‌جات کاشته بودم و هر روز برای سرکشی مزرعه، چند ساعتی به آن محل می‌رفتم.

 روز حادثه متوجه الاغی شدم که داخل مزرعه شده و در حال خوردن کاهوست. عصبانی شدم و یک بطری حاوی 2 لیتر بنزین را روی الاغ پاشیدم و او را سوزاندم و بعد این حیوان که در حال سوختن بود، پا به فرار گذاشت و سرانجام چند ساعت بعد متوجه شدم که الاغ در حال فرار سوخته و بعد جسدش در حاشیه یکی از مزرعه‌ها افتاده است.»


بعد از این اظهارات، قاضی دادگاه مرد کشاورز را به 50 ضربه شلاق و حبس تعلیقی به مدت 2 سال محکوم کرد که البته در مرحله تجدید نظر، این حکم به حفظ 50 حدیث و روایت در خصوص حقوق حیوانات تغییر پیدا کرد!

 

  
مرد مونته نگرویی که الاغ را پشت کامیونش بسته بود، به زودی به اتهام حیوان آزاری محاکمه می‌شود

 
توصیه دینی فراوان است؛ قانون نداریم

قوانین مربوط به حیوان آزاری در کشورهای دیگر، مجازات‌های سفت و سختی را برای مجرمان در پی دارند اما در ایران، تا به حال قانون و مجازاتی برای حمایت از حقوق حیوانات، تصویب نشده است.

شهرام امیری شریفی، فعال حقوق حیوانات و سردبیر سایت دیده‌بان حقوق حیوانات می‌گوید: «در هیچ جای دنیا، قانونی تحت عنوان حقوق حیوانات وجود ندارد اما قوانین اجتماعی به گونه‌ای اجرا می‌شود که افراد در صورت آزار دادن حیوانات یا رعایت نکردن شرایط رفاهی آنها مجرم محسوب ‌شوند.

 در واقع، آزاردهندگان حیوانات، تهدیدی علیه امنیت جامعه به حساب می‌آید و مجازات سنگینی را در پی دارد. اما متاسفانه در کشور ما قانون مکتوبی برای حیوان آزاری وجود ندارد.»


او ادامه می‌دهد: «در مواردی که قانون مجازاتی را برای جرم صراحتا بیان نکرده است قاضی می‌تواند طبق رویه قضایی به احکام مشابه استناد کند. مثل حکمی که درباره کشاورز فسایی اجرا شد که یک الاغ را زنده سوزانده بود. در واقع با این تصمیم قاضی، مشخص می‌شود که جرم سوزاندن حیوان، معادل 50 ضربه شلاق است و قضات دیگر در صورت مواجهه با پرونده‌های مشابه می‌توانند چنین حکمی برای مجرم در نظر بگیرند.»

شریفی می‌گوید: «با وجودی که مبنای قوانین ایران، دستورات اسلام است، اما در قوانین مکتوب هیچ نمونه‌ای از دستورات اسلامی در حمایت از حقوق حیوانات را نمی‌بینیم.»

اگر سری به احادیث و روایت‌های دینی بزنید، موارد زیادی را پیدا می‌کنید که به تکریم حیوانات و آزار ندادن آنها تاکید شده است. محمد نائینی در مقاله‌ای با عنوان حقوق حیوانات از دیدگاه قرآن و احادیث که سال 78 در فصلنامه علمی پژوهشی دانشور منتشر شد، بخشی از این روایات را جمع‌آوری کرده و نوشته بود:

از پیامبر (ص)نقل شده که فرمودند: «در شبی که به معراج رفته بودم بر آتش جهنم گذری داشتم. زنی را در حال عذاب دیدم. از علت عذاب پرسیدم. گفته شد گربه‌ای را بسته بود و آب و غذایش نمی‌داد و اجازه استفاده از خس و ‌خاشاک زمین را هم به او نمی‌داد تا گربه به هلاکت رسید. پس خدا به واسطه آن عمل ناشایست عذابش می‌کند.»

سکونی هم از امام صادق(ع) نقل می‌کند که حضرت فرمود: «حیوان را بر صاحبش حق است (از جمله اینکه) بیش از طاقت بار نکند و پشت حیوان را کرسی گفتگو قرار ندهد.

و حماد لحام می‌گوید: قطار شتری بر امام صادق(س) گذشت. حضرت دید بار شتر کج شده است؛ فرمود: «ای غلام با این شتر به عدالت رفتار کن (یا بار را بر شتر استوار ساز) که خداوند عدل را دوست دارد».

همچنین از امیرالمؤمنین(ع) نقل شده است که به مأمور دریافت مالیات جانداران دستور دادند: «(مامور) آنقدر پشت حیوان سوار نشود که حیوان به مشقّت بیفتد؛ لذا باید برای سوار شدن از همه آن حیوانات با عدالت بهره‌برداری کند. اگر حیوانی خسته و درمانده باشد، باید برای آن حیوان آسایش بدهد. و در هر چند ساعت مناسب آنها را برای استراحت رها کند.» و همچنین فرمودند: «گوسفندی را نزد گوسفند دیگر ذبح نکنید».   

 نوشته شده توسط جعفر در سه شنبه 91/6/7 و ساعت 8:1 صبح | نظرات دیگران()

+ وقتی فشار خون پشه بالا میره!

متبوع وی است. با این حال و به رغم ادعا تغییر روش های مسلحانه به سیاسی و فرهنگی هر از چند گاه خبری درباره جنایت ها و تسویه های فیزیکی در درون کومله منتشر می شود که از نوع مهندسی های اجتماعی سازمان منافقین با چاشنی شکنجه و آدم کشی است!

 نوشته شده توسط جعفر در دوشنبه 91/6/6 و ساعت 12:55 عصر | نظرات دیگران()
<      1   2      
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 10
بازدید دیروز: 18
مجموع بازدیدها: 136049
جستجو در صفحه

لینک دوستان
upturn یعنی تغییر مطلوب
عاشق آسمونی
alone
دلبری
افســـــــــــونگــــر
سپیده خانم
شقایقهای کالپوش
...عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست
سکوت ابدی
بلوچستان
سرچشمه عدالت و فضیـلت ؛ امام مهــدی علیه السلام
عاشقانه
پلاک آسمانی،دل نوشته شهدا،اهل بیت ،و ...
سرچشمـه فصـاحت و بلاغت
یــــــــــــــــاســــــــــــــــــــمـــــــنــــ
دلدارا
عاطفانه
تــپــش ِ یکــ رویا
ماییم ونوای بینوایی.....بسم الله اگرحریف مایی
سفیر دوستی
تنهایی......!!!!!!
اطلاعات عمومی
عشق مشعلدار
هستی تنهاااااا.....
ققنوس...
سکوتی پرازصدا
.: شهر عشق :.
پیامنمای جامع
بادصبا
حامیان دکتر محمد باقر قالیباف
ایران اسلامی
جـــــــــــــــــــــــــذاب
ان شاء الله
محمدمبین احسانی نیا
مشاوره - روانشناسی
من.تو.خدا
دل شکسته
یکی هست تو قلبم....
منتظر نباش تا پرنده ای بیاید و پروازت دهد در پرنده شدن خویش بکوش
Dark Future
عشق
ترخون
Manna
Deltangi
زیبا ترین وبلاگ
علمدار بصیر
شـــــــیـــشـــــه ی نــــــــــــازک دلـــــــــــــــــــتنگی
غدیریه
خنده بازار
اصلاحات
گل خشک
مهاجر
جیغ بنفش در ساعت 25
مردود
گروه اینترنتی جرقه داتکو
behtarinamkhoda
Tarranome Ziba
ماه تمام من
به وبلاگ بر بچون دزفیل(دزفول) خوش اومهِ
آسمان آبی
هر چی تو دوست داری
عاشق فوتبال20
wanted
دلتنگـــــــــــــــ همه شمـــــــــــــــــــا....
آتیه سازان اهواز
شادِ شاد
اهلبیت (ع)،کشتی نجات ما...
کشکول
دوستانه
دل نوشته های مائده
زنگ تفریح
نمی دونم بخدا موندم
کشاورزی نوین
تینا!!!!
شیاطین سرخ
نقاشی های الیکا یحیایی
سید خراسانی
خط خطی های یک دخترروانی...
عرفان وادب
یک عاشقانه ی ساده برای من......
مشق عشق ناز
سکوت پرسروصدا
عمو همه چی دان
آسمانی ها
نگار72
گلادیاتور
دخترونه
ایرانی
نبض شاه تور
تجربه های مربی کوچک
مهندسی متالورژِی
دلنوشته های یه عاشق!
ستاره سهیل
♥ღردپای عشق♥ღ
سفید پررنگ
ستاره
دست در دست دوست
Chamran University Accounting Association
بهاره تنها
رسم عاشقی
فــردا
آموزش تست زدن کنکور
vagte raftan
آزاد اندیشان
*...بانو...*
خبرهای ورزشی
خـــــستــــــــــــه امـــــــــــــــــ
*دنیای یخی*
مناجات با عشق
از یک انسان
صداقت

تَرَنّم عفاف
mahoor
.: دهکده عشق :.
آسمان آبی
فقط من برای تو
update your Science
sms های جدید
..::.. رنــــگــیـــن کــــــمــــان ..::..
☻☺♫ روشنک خانم ☻☺♫
نوجوونی از خودتون
اخبار
برای پسر نازم آیدین جان
ندای تنهایی من
به بهترین وبلاگ سرگرمی خوش امدید
به نام آنکه مسی را آفرید تا رونالدو بی سرور نماند...
سیب، انار
سکـوتـــ شبـانـه"
سه ثانیه سکوت
درجست وجوی حقیقت
آزادی بیان
پری دریایی
داستان نویس
جوک و خنده
یه دختر تنها
دهاتی
دکتر علی حاجی ستوده
Tan Tan
مسائل شیطان پرستی در ایران و جهان
کشکول
اینجا ماله سلنا و جاستینه
عسل....
sindrela
عشق ممنوعه و دلتنگی
شاخه نبات
منتظران مهدی
عاشقانه
سحر
یکی بود هنوزهم هست
عاشق تنها....
آریایی
آرش...پسر ایده آل من
آشنای غریب
جوادقدرتی..خوش آمدید..javadghodrati..بفرماییدچایی..نظریادت نره..
یه دختر تنها
به یاد تو
عشق طلاست
آخرین منجی
فاطمه بانو
من هیچم
سکوت
اینجـــــا هــــمه چــــی درهـــــمه
عشق کور
بـــــــــــــــــهــــــــنـــــــــــــوش
فقط خدا
تینا
زیر اسمان غربت
لوگوی دوستان
خبر نامه