سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
خیرخواهی، دوستی به بار می آورد . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: پنج شنبه 103 اردیبهشت 6

پایان زیبای مرد آتش نشان +تصاویر آتش نشان فداکار در جریان نجات جان یک دختر 9 ساله از میان دود و آتش ، ماسک اکسیژن خود را بر روی دهان آن دختر گذاشت و دچار مرگ مغزی شد. پس از تائید مرگ مغزی آتش نشان فداکار تهرانی از سوی پزشکان و رضایت خانواده او، اعضای بدنش به بیماران نیازمند اهدا شد.به گزارش بولتن نیوز:

آتش نشان فداکار در جریان نجات جان یک دختر 9 ساله از میان دود و آتش ، ماسک اکسیژن خود را بر روی دهان آن دختر گذاشت و دچار مرگ مغزی شد. پس از تائید مرگ مغزی آتش نشان فداکار تهرانی از سوی پزشکان و رضایت خانواده او، اعضای بدنش به بیماران نیازمند اهدا شد.
به گزارش بولتن نیوز:
                                            


















 نوشته شده توسط جعفر در شنبه 92/2/28 و ساعت 9:1 صبح | نظرات دیگران()

دستگیری یکی از عوامل هتک حرمت به مزار حجر ابن عدی + عکس
این خبرگزاری به نقل از منابع آگاه خود در اداره اوقاف ریف دمشق مدعی شد، علی رغم انتشار اخباری مبنی بر خروج پیکر مطهر حجر ابن عدی توسط جریان تکفیری، این عده به دلیل نیافتن پیکر مطهر و همچنین عجله و نگرانی از حضور نیروهای ضدتروریسم، موفق به خروج پیکر مطهر حجر ابن عدی نشده و تنها فرصت تخریب مرقد شریف و نبش قبر را پیدا کرده‎اند.
خبرگزاری عراقی براثا در خبری اختصاصی، با انتشار تصویری اعلام کرد کمیته‎های مردمی وابسته به ارتش سوریه، موفق به دستگیری یکی از عاملین نبش قبر و هتک حرمت به مرقد شریف جناب حجر ابن عدی شده‎اند.
 
به گزارش 598 به نقل از رجانیوز، خبرگزاری برثا با انتشار تصویری از یکی از عاملین هتک حرمت به مرقد جناب حجر ابن عدی اعلام کرد، این فرد توسط کمیته‎های مردمی وابسته به ارتش سوریه دستگیر شده است.
 
 
این در حالی است که روز گذشته، دستگاه امنیتی سوریه با انتشار تصاویر عاملین این جنایت غیر انسانی، از مردم سوریه درخواست کرده بود، دولت این کشور را در شناسایی این تروریست‎های وهابی یاری کنند.
 
همچنین این خبرگزاری به نقل از منابع آگاه خود در اداره اوقاف ریف دمشق مدعی شد، علی رغم انتشار اخباری مبنی بر خروج پیکر مطهر حجر ابن عدی توسط جریان تکفیری، این عده به دلیل نیافتن پیکر مطهر و همچنین عجله و نگرانی از حضور نیروهای ضدتروریسم، موفق به خروج پیکر مطهر حجر ابن عدی نشده و تنها فرصت تخریب مرقد شریف و نبش قبر را پیدا کرده‎اند، این در حالی است که تروریست‎های تکفیری، پنجشبه گذشته مدعی انتقال پیکر مطهر این صحابه بزرگوار رسول خدا و امیرالمومنین علیهما السلام شده بودند.
 
گفتنی است این خبر از سوی منابع رسمی اوقاف سوریه تایید نشده است.
 
هفته گذشته، جریان تکفیری حاضر در سوریه وابسته به جبهه النصرة از شاخه‎های القاعده که از سوی عربستان و قطر تامین مالی و تجهیزاتی می‎شوند، اقدام به تخریب و نبش قبر مرقد شریف حجر ابن عدی، صحابی پیامر اکرم امیر المونین علیهما السلام نمودند.
 
انتشار تصاویر هتک حرمت به مزار شریف این صحابی بزرگوار که به دست معاویه و به جرم محبت امیرالمومنین علیه السلام به شهادت رسیده بود، در فضای مجازی، موجی از اندوه و ناراحتی را در میان مسلمانان به دنبال داشت، به نحوی که روز گذشته حوزه‎های علمیه قم و نجف در اعتراض به این جنایت تعطیل شد.
 
 

 نوشته شده توسط جعفر در یکشنبه 92/2/15 و ساعت 9:26 عصر | نظرات دیگران()

 یک روز کاملاً معمولى تحصیلى بود . به طرح درسم نگاه کردم و دیدم کاملاً براى تدریس آماده ام . اولین کارى که باید مى کردم این بود که مشق هاى بچه ها را کنترل کنم و ببینم تکالیفشان را کامل انجام داده اند یا نه .

هنگامى که نزدیک تروى رسیدم ، او با سر خمیده ، دفتر مشقش را جلوى من گذاشت و دیدم که تکالیفش را انجام نداده است . او سعى کرد خودش را پشت سر بغل دستیش پنهان کند که من او را نبینم . طبیعى است که من به تکالیف او نگاهى انداختم و گفتم : " تروى ! این کامل نیست . "
او با نگاهى پر از التماس که در عمرم در چهره کودکى ندیده بودم ، نگاهم کرد و گفت : " دیشب نتونستم تمومش کنم ، واسه این که مامانم داره مى میره . "

هق هق گریه ی او ناگهان سکوت کلاس را شکست و همه شاگردان سرجایشان یخ زدند . چقدر خوب بود که او کنار من نشسته بود . سرش را روى سینه ام گذاشتم و دستم را دور بدنش محکم حلقه کردم و او را در آغوش گرفتم . هیچ یک از بچه ها تردید نداشت که " تروى " بشدت آزرده شده است ، آن قدر شدید که مى ترسیدم قلب کوچکش بشکند . صداى هق هق او در کلاس مى پیچید و بچه ها با چشم هاى پر از اشک و ساکت و صامت نشسته بودند و او را تماشا مى کردند .

سکوت سرد صبحگاهى کلاس را فقط هق هق گریه هاى تروى بود که مى شکست . من بدن کوچک تروى را به خود فشردم و یکى از بچه ها دوید تا جعبه دستمال کاغذى را بیاورد . احساس مى کردم بلوزم با اشک هاى گرانبهاى او خیس شده است . درمانده شده بودم و دانه هاى اشکم روى موهاى او مى ریخت .

سؤالى روبرویم قرار داشت : " براى بچه اى که دارد مادرش را از دست مى دهد چه مى توانم بکنم ؟ "

تنها فکرى که به ذهنم رسید ، این بود : " دوستش داشته باش ... به او نشان بده که برایت مهم است ... با او گریه کن . " انگار ته زندگى کودکانه او داشت بالا مى آمد و من کار زیادى نمى توانستم برایش بکنم . اشک هایم را قورت دادم و به بچه هاى کلاس گفتم : " بیایید براى تروى و مادرش دعا کنیم . " دعایى از این پرشورتر و عاشقانه تر تا به حال به سوى آسمان ها نرفته بود .

پس از چند دقیقه ، تروى نگاهم کرد و گفت : " انگار حالم خوبه . " او حسابى گریه کرده و دل خود را از زیر بار غم و اندوه رها کرده بود . آن روز بعدازظهر مادر تروى مرد .

هنگامى که براى تشییع جنازه او رفتم ، تروى پیش دوید و به من خیر مقدم گفت . انگار مطمئن بود که مى روم و منتظرم مانده بود . او خودش را در آغوش من انداخت و کمى آرام گرفت . انگار توانایى و شجاعت پیدا کرده بود و مرا به طرف تابوت راهنمایى کرد . در آنجا مى توانست به چهره مادرش نگاه کند و با چهره ی مرگ که انگار هرگز نمى توانست اسرار آن را بفهمد روبرو شود .

شب هنگامى که مى خواستم بخوابم از خداوند تشکر کردم از اینکه به من این حس زیبا را داد ، تا توان آن را داشته که طرح درسم را کنار بگذارم و دل شکسته یک کودک را با دل خود حمایت کنم ...

داستانک؛ معلم مهربان...

 نوشته شده توسط جعفر در شنبه 92/2/14 و ساعت 9:27 صبح | نظرات دیگران()

«اذان» به معنای خبر دادن از وقت نماز با لفظهای مخصوصی که در شرع معین شده است. به نقل از کتاب «عبادت احرار» نوشته سید جواد بهشتی، تفسیر حضرت علی (ع) از اذان را بخوانید.
 امام حسین (ع) فرمود: من و جمعی دیگر در مسجد نشسته بودیم که مؤذن با گفتن «الله اکبر» اذان را آغاز کرد. امیر مؤمنان حضرت علی (ع) با شنیدن اذان به گریه افتاد، وما نیز از گریه ی او گریستیم. وقتی که اذان پایان یافت، پدرم علی، رو به ما کرد و فرمود: «آیا می دانید مؤذن در اذان چه می گوید؟ »
عرض کردیم: «خدا و پیامبرش داناترند. » فرمود: «اگر می دانستید مؤذن چه می گوید کم می خندیدید و بسیار گریه می کردید» .
آنگاه مولای مؤمنان و پیشوای نمازگزاران، علی (ع) به تفسیر اذان پرداخت. خلاصه ای از فرمایشات آن حضرت به این شرح است:
حضرت فرمود:
«الله اکبر» معانی بسیاری دارد، از جمله ی آنها این است که یعنی خدای متعال موجودی ازلی و ابدی است. مؤذن با گفتن «الله اکبر» خبر می دهد از علم و قدرت و حلم و جود و کرم بزرگی پروردگار، «الله اکبر» ؛ یعنی تنها خدای جهان جاودان خواهد ماند و جز خدا، همه ی موجودات جهان محکوم به فنا هستند. «الله اکبر» ؛ یعنی خداوند از همه بندگانش بی نیاز است و به اعمال و عبادات هیچ یک از آنان احتیاجی ندارد…

«اشهد ان لا اله الا الله» ؛ یعنی شهادت به یگانگی پروردگار تنها باید با معرفت و شناخت قلبی باشد و گویی مؤذن با گفتن این جمله اعلام می کند که هیچ معبودی شایسته کرنش و پرستش نیست جز خدای عزوجل و هر معبودی باطل است جز ذات مقدس احدیت. «اشهد ان لا اله الا الله» ؛ یعنی هیچ هدایت کننده ای نیست جز خدا.

«اشهد ان محمداً رسول الله» ؛ یعنی محمد (ص) بنده و فرستاده و پیامبر و برگزیده ی خداوند است. او سید و سرور اولین و آخرین انسانهاست.
خداوند او را برای هدایت جهانیان و به حاکمیت رساندن دین اسلام فرمان داده است. هر کس با محمد (ص) به انکار و ستیز برخیزد و به او، و آیین نجات بخش او ایمان نیاورد، خدای عزوجل او را به دوزخ برد و هیچ گاه از آتش آن رها نیابد…
«حی علی الصلاه» ؛ یعنی برخیزید و به سوی بهترین کارهایتان (که نماز است) بشتابید. دعوت پروردگارتان را اجابت کرده، برای رسیدن به آموزش او شتاب کنید. بپاخیزید و آتشهایی را که (با گناهانتان) بر پشت خود افروخته اید، (با نماز) خاموش کنید. «حی الصلاه» ؛ یعنی برخیزید و به راز و نیاز با خدای بی نیاز بپردازید و حاجتهای خود را از او درخواست کنید. بسیار به یاد داشته باشید و قنوت و رکوع و سجود فراوان بجا آورید.
«حی علی الفلاح» ؛ یعنی ای بندگان خدا! به راه نجات رو آورید، راهی که گمراهی و هلاکتی در آن نیست. خود را بالا بیاورید و به رشد و تعالی برسانید و به زندگانی جاودانه ای دست یابید، که هرگز مرگی با آن نخواهد بود. برخیزید و از دیگران سبقت گیرید و به رستگاری بزرگ و نعمتهای جاودان در جوار محمد مصطفی (ص) در جایگاه صدق، نزد خداوند مالک مقتدر دست یابید.

موذن با گفتن «الله اکبر الله اکبر» در پایان، اعلام می کند که خداوند برتر از آن است که آفریدگان او بدانند که چه کرامتی نزد او است برای بنده ای که دعوت پروردگارش را اجابت کند و مطیع فرمانش باشد و او را بشناسد و پرستش کند و او را دوست بدارد و با او انس بگیرد. «الله اکبر» ؛ یعنی خداوند برتر از آن است که کسی بداند کرامات او برای دوستانش، و عقوبت او برای دشمنانش تا چه اندازه ای است.

«لا اله الا الله» ؛ یعنی خداوند را بر مردم دلیل رسا و قاطع است، که آن فرستادن پیامبران و بیان وظایف مردم و دعوت آنان به سوی حق است…
علامه مجلسی از شیخ صدوق نقل کرده است که راوی این حدیث به خاطر تقیه، جمله «حی علی خیر العمل» را ذکر نکرده است و در روایات دیگری آمده است که از امام صادق (ع) معنای «حی علی خیر العمل» سؤال شد. حضرت فرمود: «خیرالعمل؛ یعنی ولایت اهل بیت (ع) » . و در حدیث دیگری می خوانیم: «خیر العمل» نیکی کردن به فاطمه اطهر (ع) و فرزندان بزرگوار آن بانوی بانوان می باشد.

 نوشته شده توسط جعفر در شنبه 92/2/7 و ساعت 9:17 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 11
بازدید دیروز: 12
مجموع بازدیدها: 135822
جستجو در صفحه

لینک دوستان
عاشق آسمونی
alone
upturn یعنی تغییر مطلوب
دلبری
افســـــــــــونگــــر
سپیده خانم
شقایقهای کالپوش
...عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست
سکوت ابدی
بلوچستان
سرچشمه عدالت و فضیـلت ؛ امام مهــدی علیه السلام
عاشقانه
پلاک آسمانی،دل نوشته شهدا،اهل بیت ،و ...
سرچشمـه فصـاحت و بلاغت
یــــــــــــــــاســــــــــــــــــــمـــــــنــــ
دلدارا
عاطفانه
تــپــش ِ یکــ رویا
ماییم ونوای بینوایی.....بسم الله اگرحریف مایی
سفیر دوستی
تنهایی......!!!!!!
اطلاعات عمومی
عشق مشعلدار
هستی تنهاااااا.....
ققنوس...
سکوتی پرازصدا
.: شهر عشق :.
پیامنمای جامع
بادصبا
حامیان دکتر محمد باقر قالیباف
ایران اسلامی
جـــــــــــــــــــــــــذاب
ان شاء الله
محمدمبین احسانی نیا
مشاوره - روانشناسی
من.تو.خدا
دل شکسته
یکی هست تو قلبم....
منتظر نباش تا پرنده ای بیاید و پروازت دهد در پرنده شدن خویش بکوش
Dark Future
عشق
ترخون
Manna
Deltangi
زیبا ترین وبلاگ
علمدار بصیر
شـــــــیـــشـــــه ی نــــــــــــازک دلـــــــــــــــــــتنگی
غدیریه
خنده بازار
اصلاحات
گل خشک
مهاجر
جیغ بنفش در ساعت 25
مردود
گروه اینترنتی جرقه داتکو
behtarinamkhoda
Tarranome Ziba
ماه تمام من
به وبلاگ بر بچون دزفیل(دزفول) خوش اومهِ
آسمان آبی
هر چی تو دوست داری
عاشق فوتبال20
wanted
دلتنگـــــــــــــــ همه شمـــــــــــــــــــا....
آتیه سازان اهواز
شادِ شاد
اهلبیت (ع)،کشتی نجات ما...
کشکول
دوستانه
دل نوشته های مائده
زنگ تفریح
نمی دونم بخدا موندم
کشاورزی نوین
تینا!!!!
شیاطین سرخ
نقاشی های الیکا یحیایی
سید خراسانی
خط خطی های یک دخترروانی...
عرفان وادب
یک عاشقانه ی ساده برای من......
مشق عشق ناز
سکوت پرسروصدا
عمو همه چی دان
آسمانی ها
نگار72
گلادیاتور
دخترونه
ایرانی
نبض شاه تور
تجربه های مربی کوچک
مهندسی متالورژِی
دلنوشته های یه عاشق!
ستاره سهیل
♥ღردپای عشق♥ღ
سفید پررنگ
ستاره
دست در دست دوست
Chamran University Accounting Association
بهاره تنها
رسم عاشقی
فــردا
آموزش تست زدن کنکور
vagte raftan
آزاد اندیشان
*...بانو...*
خبرهای ورزشی
خـــــستــــــــــــه امـــــــــــــــــ
*دنیای یخی*
مناجات با عشق
از یک انسان
صداقت

تَرَنّم عفاف
mahoor
.: دهکده عشق :.
آسمان آبی
فقط من برای تو
update your Science
sms های جدید
..::.. رنــــگــیـــن کــــــمــــان ..::..
☻☺♫ روشنک خانم ☻☺♫
نوجوونی از خودتون
اخبار
برای پسر نازم آیدین جان
ندای تنهایی من
به بهترین وبلاگ سرگرمی خوش امدید
به نام آنکه مسی را آفرید تا رونالدو بی سرور نماند...
سیب، انار
سکـوتـــ شبـانـه"
سه ثانیه سکوت
درجست وجوی حقیقت
آزادی بیان
پری دریایی
داستان نویس
جوک و خنده
یه دختر تنها
دهاتی
دکتر علی حاجی ستوده
Tan Tan
مسائل شیطان پرستی در ایران و جهان
کشکول
اینجا ماله سلنا و جاستینه
عسل....
sindrela
عشق ممنوعه و دلتنگی
شاخه نبات
منتظران مهدی
عاشقانه
سحر
یکی بود هنوزهم هست
عاشق تنها....
آریایی
آرش...پسر ایده آل من
آشنای غریب
جوادقدرتی..خوش آمدید..javadghodrati..بفرماییدچایی..نظریادت نره..
یه دختر تنها
به یاد تو
عشق طلاست
آخرین منجی
فاطمه بانو
من هیچم
سکوت
اینجـــــا هــــمه چــــی درهـــــمه
عشق کور
بـــــــــــــــــهــــــــنـــــــــــــوش
فقط خدا
تینا
زیر اسمان غربت
لوگوی دوستان
خبر نامه