سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
[ و او را گفتند اگر در خانه مردى را به رویش بندند روزى او از کجا سوى او آید ؟ فرمود : ] از آنجا که مرگش بر وى در آید . [نهج البلاغه]
 
امروز: پنج شنبه 103 اردیبهشت 6

این ذکر را 9بار بگو و به 9 نفر بفرست

 


 

 

اخیراً با sms یا ایمیل اذکاری ارسال می‌کنند که مثلاً 8 یا 9 بار بگویید و برای 8 یا 9 نفر بفرستید، 9 روز دیگر یک خبر خوش می‌شنوید و اگر انجام ندهید یک بلا می‌بینید؟ آیا صحت دارد؟

 


 

 

 

در بزرگراه اینترنت رهایش نکنید

قبل از پاسخ به سؤالی که ذکر شد و ذهن بسیاری از ما را مشغول کرده است بهتر است حکایتی برایتان نقل کنم تا ببینیم برخی عواقب نابخردانه این کارهای بدون عقل و منطق را.

بنده هرگز از مشق نوشتن خوشم نمی‌آمد و از هر معلمی که زیاد تکلیف می‌داد طبق  طبیعت کودکی  بیزاری می جستیم،روزی در عالم کودکی خوشحال و خندان از اینکه معلمانان تکلیف زیادی نداده است لی لی کنان عرض کوچه را به سمت خانه طی می‌کردم و برای بازی‌های مختلف نقشه می‌کشیدم که ...متوجه شدم کاغذی به ماشین پدرم چسبانده‌اند بازش کردم و خواندمش با خطی بدتر از خط خرچنگ قورباغه خودم نوشته بود این دعا را 19 بار بخوانید و این یادداشت را بنویسید و به نوزده نفر بدهید اگر این کار را نکنید اتفاق هولناکی برای شما یا یکی از اعضای خانوادیتان می‌افتد، دلم را وحشتی عظیم گرفت و دل گیرا نه با خود زمزمه کردم بیا اینم از مشق امروز آخه این همه عربی رو من چطور بنویسم ؟من اصلا نمی‌خواهم آرزویم به این سختی برآورده شود؟ اما اگر پدرم تصادف کرد چی؟اگر برادر کوچکم مرد چی؟تمام ذهنم را این خیالات ترسناک پر کرد و عالم کودکانه‌ام را وحشتی عظیم سیاه کرد که و این تصور در ذهنم نقش بست که خدا چقدر بدجنس است من نمی‌خواهم مشق بنویسم تهدیدم می‌کند آن روز تا آخر شب نوشتم و نوشتم از درس و مشق خود را فراموش کردم ،خودم را پطرسی می دیم که دارم خانواده‌ام را نجات می‌دهم از آن اتفاق موهوم ،دیگر بماند تا نوزده تا ما چه کشیدیم و بماند تنبیه شدنمان در مدرسه و دردسر پخش آن محموله پر خوف و خطر ،

از ترس گرفتار شدن در این وادی ترسناک ذکر و حاجت،دیگر به کاغذی بجز کتاب و دفترهایم دست نزدم و هنوز که هنوز است از باز کردن بعضی نامه‌ها در هراسم.

این روش ترویج خرافه گرایی در زمان‌های گذشته که تکنولوژی ارتباطات فاقد پیشرفت امروز بود و بالطبع گستردگی ارتباط و فرافکنی بسیار محدودتر بود نیز رایج بود. بدین صورت که در کاغذی می‌نوشتند: کسی چنین و چنان خواب دید، پس از روی این نوشته ده بار بنویسید و به ده نفر بدهید و اگر ندهید چنین می‌شود و اگر ندهید چنان خواهد شد

 

 

اما می‌دیدم که در امام زاده‌ها گاه کاغذهایی در بسته‌های کوچک رد و بدل می‌شود ما که برای به دست آوردن چند تا نقل مشکل گشا سر و دست می شکاندیم از ترس عقوبت آن چوب جادوی آمال و آرزوها شیرینی نقل را فراموش کرده و از خیرش گذشتیم ؛ تا مبادا با تلخی تهدید جایگزین شود. و از هرچه مسجد و امام زاده بود فراری و گریزان شدیم.

 

اما هر چه ما بزرگ‌تر شدیم و برای خودمان مثلاً اهل فن،آن کابوس کذایی هم رشد کرده به دنالمان روان...

شاید برای خیلی از شما کابوس نباشد و خیلی هم خوشایند باشد و هدیه‌ای از طرف خدا و یا ائمه علیهم السلام بدانید اما باور بفرمایید بنده هنوز آن نامه نفرت انگیز و عواقبش را فراموش نکرده‌ام .

حتماً برای شما عزیزان هم پیش آمده که بعد از ساعت‌ها و شاید هم روزها قضای روزگار مساعدت می‌کند و صدای هشدار پیامک تلفن همراهتان غافلگیرتان می‌کند منهای مواقعی که پیام‌های تبلیغاتی است ،از دوستان عزیز با هزاران ادب و احترام و سفارش و البته تهدید که :خوب و با دقت به خون و حتماً انجام بده این ذکر رو بگو و برای ... بفرست،تا آخر هفته ،آخر ماه، فردا و ...حاجتت را خواهی گرفت،اتفاق خوبی هم به رایت می‌افتد ،گم شده‌ات پیدا می‌شود» و .... صدها پیامک و ایمیل این چنینی شما را به خدا ، اگر ما نخواهیم حاجتمان برآورده شود چه کس را باید ببینیم؟؟؟

تازه گاهی اوقات هم ما را در محذوریت می‌گذارند و شرمندیمان می‌کنند و اهداف متعالی برای این عمل ...در نظر دارند مثلاً : چهارده تا صلوات به نیت چهارده معصوم بفرستید و هدیه کنید به آقا امام زمان برای سلامتیشان و برای چهارده نفر بفرستید. خب حالا ما می‌مانیم و ترس و ابهام از ثواب و عقاب و نزاع بین ارزش ها و ضد ارزش ها .

10 چیزی که اینترنت نابودشان کرد

ما هم که دیدیم این پیام‌ها تمامی ندارد و برای انجامشان باید گوشه عزلت گزید و تارک دنیا شد تا از پسشان برآییم دنبال راه چاره به این در و آن در زدیم و به مطلبی بر خوردیم که شد راه نجات ما برای شما عزیزان هم نقل می‌کنیم باشد که در این عصر  سرگردانی و فتنه انگیزی صراط مستقیم را گم نکنیم و راه به بیراهه نپیماییم.

این روش ترویج خرافه گرایی در زمان‌های گذشته که تکنولوژی ارتباطات فاقد پیشرفت امروز بود و بالطبع گستردگی ارتباط و فرافکنی بسیار محدودتر بود نیز رایج بود. بدین صورت که در کاغذی می‌نوشتند: کسی چنین و چنان خواب دید، پس از روی این نوشته ده بار بنویسید و به ده نفر بدهید و اگر ندهید چنین می‌شود و اگر ندهید چنان خواهد شد.

در اطراف امام‌زاده صالح (ع) در تجریش – تهران، شخصی را دیدیم که یک پایش در گچ بود و با یک دسته کاغذ ایستاده بود و به هر کس که رد می‌شد کاغذی می‌داد. در این کاغذ نوشته شده بود که مدت 9 روز صبح‌ها که از خواب بیدار می‌شوید، آرام و آهسته بگویید: «خدایا دوستت دارم و ادامه دهید یا فاطمه (ع) به قلبم بیا». هر کس این را به 9 نفر بدهد بعد از 9 روز خبر خوش می‌گیرد و هر کس ندهد بلا می‌بیند. توزیع کننده گفت: من چون پخش نکردم، پایم شکست. (البته این هم یک ترفند تبلیغاتی دیگر است).

جالب‌تر آن که اگر دقت کرده باشید، امروزه در مسیر تکاملی این خرافه پروری و دین زدایی، پخش گفتارها و اذکاری از بت‌پرستانی چون بودا یا دالایی لاما و ... نیز رایج شده است (؟!)

حتی اذکار و اعدای که انتخاب می‌شوند، همه حساب شده و برنامه‌ریزی شده است. بپرسید چرا 9 بار؟ حالا اگر 8 یا 20 بار بگویم چه می‌شود؟ بپرسید: منبع این نقل شما از کجاست؟ آیا به شما وحی شده است، یا حدیثی یافتید که در این 1400 سال هیچ شخص دیگری از عالم تا عادی نخوانده بود؟ یا آن که عالم و عارفی شناخته شده به کشف و شهودی رسیده و به شما گفته است؟ یا آن که منبع این ذکر شما، اگر سفارش صهیونیسم و بهائیت نباشد، لابد خواب و رؤیای عمه جان و خاله‌جانتان است

 

 

در گذشته به این‌گونه خرافه‌ها، «اسرائیلی‌ات» می‌گفتند که توسط یهودی‌ها به اذهان عمومی و فرهنگ مسلمین القاء می‌شد، اما شک و تردیدی نیست که این مزخرفات که بستر آن جهل، عوامی و خرافه گرایی برخی از مردم می‌باشد، امروزه یکی از حربه‌های جنگ نرم بر علیه اسلام نابی است که فقط دعوت به معرفت (شناخت)، ایمان و عمل صالح می‌نماید. اسلامی که سعادت دنیوی و اخروی انسان را مرهون تعقل، تفکر، تدبر، مطالعه، کسب علم و عمل صالح می‌داند.

 

باور نمایید که حتی اذکار و اعدای که انتخاب می‌شوند، همه حساب شده و برنامه‌ریزی شده است. بپرسید چرا 9 بار؟ حالا اگر 8 یا 20 بار بگویم چه می‌شود؟ بپرسید: منبع این نقل شما از کجاست؟ آیا به شما وحی شده است، یا حدیثی یافتید که در این 1400 سال هیچ شخص دیگری از عالم تا عادی نخوانده بود؟ یا آن که عالم و عارفی شناخته شده به کشف و شهودی رسیده و به شما گفته است؟ یا آن که منبع این ذکر شما، اگر سفارش صهیونیسم و بهائیت نباشد، لابد خواب و رؤیای عمه جان و خاله‌جانتان است.

اسلام ناب و اسلام فقاهتی، یعنی اسلامی که راهی برای نفوذ خرافه، ورد، جادو، رمل و اسطرلاب، وهم و خیال، عبادات یا اذکار و روش‌های من درآوردی ... ندارد و خلاصه راه‌های نفوذ شیاطین انس و جن به عقل و قلب آدمی را مسدود کرده است. لذا نه تنها هیچ وقعی برای آن‌ها قائل نگردید، بلکه هر کجا دیدید با شجاعت و سماجت تمام، تکذیب و مقابله نمایید.

باور و یا حتی احتمال درست بودن این خرافه‌ها، نشان از عدم شناخت، ایمان و نیز جهل مخاطب دارد. انسان عاقل و مؤمن هر لحظه خدا را دوست دارد و به عقل، زبان و عمل خود به آن گواهی می‌دهد و معصوم (ع) هر لحظه در قلب مؤمن است، پس «به قلبم بیا» و این گونه سخن‌های سخیف، اهانت به شعور خود و شأن آن بزرگان و تضعیف اسلام ناب است.

در خاتمه به یک روایت اشاره می‌شود: از معصوم خواستند که در مورد قبور خود سخنی بفرمایند. فرمودند: «قبورنا فی قلوب شیعتنا». یعنی قبرهای ما در قلب‌های شیعیان ماست. یعنی مؤمن واقعی هر وقت به قلبش مراجعه کند، هر وقت به عقل و معرفتش مراجعه کند، هر وقت حجاب‌های ظلمانی جهل و تعلقات دنیایی را کنار بزند، نظر به «وجه الله» می‌کند، می‌فهمد که هر آن در محضر خداست و در هر آن مشهود اهل عصمت (ع) است. و نیازی به این خرافه‌ها نیست.

جالب آن که همان‌هایی که این‌گونه خرافه‌ها را پخش می‌کنند، وقتش که برسد به تداوم در زیارت عاشورا یا دعای عهد ... و سایر ادعیه و اذکاری که از معصوم (ع) رسیده است و سرتاسر معرفت و عشق و ذکر (یادآوری) است، ایراد وارد می‌کنند!


 نوشته شده توسط جعفر در سه شنبه 90/4/28 و ساعت 3:16 عصر | نظرات دیگران()

افسردگی فصلی را بشناسید

 

 


 

 

 

علت دقیق این اختلال کاملا مشخص نیست اما تاثیر عرض جغرافیایی بر SAD حاکی از این است که اختلال افسردگی فصلی بواسطه تغییرات قابلیت دسترس بودن نور خورشید ایجاد می شود. یک فرضیه این است که با کاهش نور خورشید ، ساعت بیولوژیکی که خلق و خو ، خواب و هورمون ها را تنظیم می کند...


 

 

افسردگی فصلی  را بشناسید

آیا به هنگام تغییر فصل از بهار و تابستان به پاییز و زمستان، دچار تغییرات روحی و اخلاقی شده اید؟ آیا متوجه شده اید که در طی زمستان و پاییز، بی حال تر هستید؟ آیا طی زمستان و پاییز بیشتر می خوابید، اما به هنگام بیداری باز هم احساس خستگی می کنید؟ آیا به هنگام زمستان و پاییز، احساس اضطراب، غمگینی یا افسردگی را بیشتر احساس می کنید؟ آیا در طی زمستان و پاییز فعالیت های ثمربخش و خلاقانه شما کاهش می یابد؟ آیا در طی زمستان و پاییز متوجه شده اید که کنترل شما بر اشتها و وزنتان کمتر شده است؟ آیا به هنگام زمستان و پاییز، مشکلات حافظه ای و تمرکزی بیشتری پیدا می کنید؟ آیا دریافته اید به هنگام زمستان و پاییز، کمتر بیرون می روید و فعالیت اجتماعی تان کاهش یافته است؟ آیا به هنگام زمستان و پاییز، مقابله با فشارهای روحی و عصبی را سخت می یابید؟ آیا به هنگام زمستان و پاییز، امیدواری تان به آینده کاهش می یابد و از زندگی تان کمتر لذت می برید؟ اگر پاسخ شما به 2 مورد یا بیشتر از سوالات فوق، «بله» باشد، احتمالا شما نیز یکی از هزاران افرادی باشید که گرفتار «اختلال خلقی فصلی» یا   disorder affective seasonal  هستند.

 

 

این اصطلاح در اصل برای توصیف نوعی از افسردگی به کار می رفت که به طور منظم در وقت خاصی از سال( گفته می شد به دلیل افزایش فشار ناشی از کار) بروز می کرده است. در حال حاضر این اصطلاح برای نوع خاصی از افسردگی به کار می رود که در اثر کاهش نور آفتاب به هنگام نزدیک شدن فصل زمستان و کوتاه شدن طول روز بروز می کند. افراد مبتلا به این افسردگی علاقه شدید به مواد قندی و یا شکلات پیدا می کنند و نیز در ماههای زمستان نیاز شدید به خواب در آنها ایجاد می شود.

 

علت افسردگی فصلی

 

علت دقیق این اختلال کاملا مشخص نیست اما تاثیر عرض جغرافیایی بر SAD حاکی از این است که اختلال فوق بواسطه تغییرات قابلیت دسترس بودن نور خورشید ایجاد می شود. یک فرضیه این است که با کاهش نور خورشید ، ساعت بیولوژیکی که خلق و خو ، خواب و هورمون ها را تنظیم می کند ، در زمستان به نوعی عقب می ماند و کندتر می گذرد.

تئوری دیگر این است که مواد شیمیایی مغز کی اطلاعات را بین اعصاب منتقل می کنند و نوروترنس میتور نام دارند در افراد مبتلا به SAD دستخوش تغییراتی می شوند. و قرار گرفتن در معرض نور خورشید این عدم تعادل را اصلاح می  کند.

شیوع  افسردگی فصلی نوع زمستان با توجه به اقلیم، سن و جنسیت متفاوت است. همچنین میزان شیوع در اقلیم های مرتفع (نواحی کوهستانی) بیشتر است.

* سن  در بروز افسردگی فصلی موثر است. افراد جوان در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به افسردگی در زمستان قرار دارند.

* زنان60 تا90درصد مبتلایان به افسردگی فصلی را تشکیل می دهند.

برای کاهش خطر بروز این اختلال، می‌توانید اقداماتی را انجام دهید. برای مثال، حتی‌المقدور در روزهای زمستان حتی در روزهای ابری از منزل خارج شده و روزی یک ساعت چشمهایتان را در معرض نور طبیعی قرار دهید. اگر در خانه هستید پرده‌ها را کنار بزنید تا نور طبیعی روز وارد منزل شود

 

درمان افسردگی فصلی

 

 

اگر گمان می کنید علائم افسردگی فصلی رادارید ، با پزشک خود در این مورد مشورت کنید تا تحت آزمایشات و ارزیابی های لازم قرار گیرید. پزشک شما باید مطمئن شود که این علائم علت دیگری مانند نوع دیگری افسردگی یا بیماری عمده بالینی ندارند. انواع دیگر افسردگی ممکن است منجر به این شوند که فرد به خود آسیب رسانده یا حتی خود کشی کند.

در صورتی که تشخیص ابتلا به افسردگی فصلی در مورد شما داده شده توجه به این موارد می تواند به شما در جلوگیری از بازگشت علائم آن کمک کند.

برای کاهش خطر بروز این اختلال، می‌توانید اقداماتی را انجام دهید. برای مثال، حتی‌المقدور در روزهای زمستان حتی در روزهای ابری از منزل خارج شده و روزی یک ساعت چشمهایتان را در معرض نور طبیعی قرار دهید. اگر در خانه هستید پرده‌ها را کنار بزنید تا نور طبیعی روز وارد منزل شود.  حداقل هفته ای سه بار و هر بار 30 دقیقه ورزش کنید.


 نوشته شده توسط جعفر در سه شنبه 90/4/28 و ساعت 3:9 عصر | نظرات دیگران()

نور پردازی آشپزخانه

 

نور پردازی آشپزخانه

لامپ‌های کم مصرف هم برای فضای آشپزخانه مناسبند؛ چرا که هم کوچک‌ترند و هم نور کمتری مصرف می‌کنند و بعلاوه شما می توانید آن‌ها را در جاهایی از سقف مثل فضاهای خالی تو رفته به گونه‌ای کار بگذارید که ترانسفورماتور متصل به آن‌ها مخفی بماند و طول لامپ چندان خودنمایی نکند.

البته نصب لامپ‌های سقفی را فراموش نکنید و هیچ ایرادی ندارد که در کنار لامپ‌های جانبی هالوژون یک یا چند لوستر سقفی زیبا از سقف آویزان کنید به خصوص در محل‌هایی که دور از سینک و آب پاشیده شدن‌های احتمالی به آن‌ها باشد.

نصب چراغ

 

یک جفت چراغ پایه دار و قابل تنظیم دیواری در این آشپزخانه در بالای سطح کار و محل آماده سازی غذا و همچنین بالای سینک ظرفشویی نصب شده است.

در این آشپزخانه چند لوستر مدل جدید از سقف آویزان شده است تا نور کلی اتاق را فراهم کند این در حالی است که لامپ‌های فلورسنت لوله‌ای شکلی نیز در زیر کابینت‌ها نصب شده‌اند تا فضا و سطوح آشپزی و آماده سازی غذا و شستشو در آشپزخانه کاملاً روشن شوند.

در تصویر بالا نورهایی در زیر یک سقف کاذب شیشه‌ای کار گذاشته شده است تا نور کافی را در آشپزخانه فراهم کند و این در حالی  است که لامپ‌های هالوژن کوچکی در زیر کابینت‌های بالای محل ظرفشویی و سطوح آماده سازی غذا هم کار گذاشته شده است.

لامپ‌های کم مصرف متعددی در سقف این آشپزخانه کار گذاشته شده است تا نور کافی را در آشپزخانه فراهم کند و این در حالی است که لامپ‌های هالوژن کوچکی در زیر کابینت‌های بالای محل ظرفشویی و سطوح آماده سازی غذا هم کار گذاشته شده است.

در تصویر بالا از سیستم لامپ‌های رشته‌ای با پایه‌ها و زاویه قابل تنظیم مدرن استفاده شده است و پایه‌های فلزی بلند و باریک این لامپ‌ها یک نورپردازی شیک و مدرن را ایجاد کرده است.

در این آشپزخانه در طول روز نور طبیعی کافی تابیده می‌شود و این چراغ مطالعه پایه دار قابل تنظیم که به گوشه‌ای از یک کابینت وصل شده است. در شب می‌تواند برای ایجاد نور بیشتر در محل‌های کار در آشپزخانه به کار رود.


 نوشته شده توسط جعفر در سه شنبه 90/4/28 و ساعت 3:8 عصر | نظرات دیگران()

لذت الدوله» سوگلی ناصرالدین شاه از درد شکم رنج می برد. او پس از انیس الدوله، شکوه الدوله، امین اقدس، عایشه خانم یوشی، لیلی خانم یوشی، باغبانباشی خانم و بدرالسلطنه، از زنان مورد علاقه اعلیحضرت بود. بصورت استثنایی اجازه داده شد دکتر محمد خان کفری ...

خسرو معتضد : دکتر «محمد خان کفری» از فرنگستان برگشته بود. آن زمان اواخر دوران سلطنت ناصرالدین شاه بود. می گفتند دکتر از فاکولته طب پاریس فارغ التحصیل شده است.

«لذت الدوله» سوگلی ناصرالدین شاه از درد شکم رنج می برد. او پس از انیس الدوله، شکوه الدوله، امین اقدس، عایشه خانم یوشی، لیلی خانم یوشی، باغبانباشی خانم و بدرالسلطنه، از زنان مورد علاقه اعلیحضرت بود. بصورت استثنایی اجازه داده شد دکتر محمد خان کفری (چون در فرانسه زیاد مانده بود و حرفهای بی قاعده می زد، او را کفری می خواندند) خانم را معاینه کند.
او «لذت الدوله» را معاینه کرد و تشخیص داد خانم سنگ کلیه دارد و باید جراحی شود.
دکتر «تولوزان» و ده ها دکتر خارجی دیگر گفتند عمل جراحی خطرناک است.

خانم باید فقط با دوا معالجه شود و به تدریج حتی دکتر «اسکات» و دکتر «لیندلی» و دکتر «سادوسکی» پیشنهاد کردند، خانم به فرنگستان فرستاده شود اما دکتر «کفری» زیربار نرفت و اطمینان داد. خانم را به مریضخانه ناصری (همین بیمارستان سینا) بردند. دکتر کفری، دو ساعت وی را جراحی و سنگ کلیه را خارج کرد. شاه و درباریان و خانمهای حرم در اتاق مجاور مشتاقانه و با بی صبری در انتظار پایان آن لحظات جان سوز بودند. سرانجام دکتر از اتاق خارج شد. چشمهایش از شوق برق می زد، بی اختیار می خندید بشکن میزد شاه و وزیر اعظم امین السطان جلو رفتند.

شاه پرسید: ها؟! دکتر جان، چی شد؟ مریضه عمل شد؟ گفت: بله، قربان تمام شد. الحمدلله به میمنت و مبارکی عمل انجام و سنگ حجیم خارج شد. سپس یک قلوه سنگ چندین مثقالی متبلور که خون آن را شسته بودند و در مشتش بود، (لابد برای اینکه از شاه مشتلق بگیرد) به شاه نشان داد و حدود یک ربع ساعت درباره بزرگی آن و حجم و وزنش و اینکه مانندش در اروپا دیده نشده است، صحبت کرد و افزود: دلم می خواهد آن را به اکسپوزسیون جهانی پاریس بفرستم تا همه اطبا و جراحان تماشا کنند و شاخ در آورند. قربان! ملاحظه فرمایید، چقدر سنگین است؟ پدرم درآمد تا این عمل بی سابقه را به پایان برسانم.

شاه گفت: ان شاء ا...، مریض که به هوش می آید؟ طبیب جان! امان از عنایت خاص ما به این علیامخدره، این اواخر خیلی ضعیف و نحیف شده بود.

دکتر گفت: الحمدلله دیگر آن ضعف و نحیفی برطرف شده و صورت آن به حدی می درخشد که باور بفرمایید، شبیه فرشتگان شده اند، قبله عالم! بفرمایید داخل جنازه آن مرحومه را ملاحظه فرمایید و فاتحه ای برای روح تازه درگذشته بخوانید. ایشان با تن در دادن به این عمل جراحی سخت، خدمت بزرگی به عالم بشریت فرمودند. خدا بیامرزدشان و از گناهان کرده و ناکرده آن عفیفه در گذرد!

ناصرالدین شاه ابتدا متوجه مفهوم سخنان دکتر کفری نشد. گفت: چه می گویی؟ از کی حرف می زنی؟ میت و درگذشته چیست؟ کی مریضه به هوش می آید؟ مرتیکه! جوابم را بده، لذت الدوله چه شد؟

دکتر کفری نگاهی به شاه کرد و نگاهی به حاضران و گفت: قربان! به سنگ کلیه نگاه کنید. تاکنون هیچ جراحی از زمان بقراط حکیم و جالینوس تا امروز نتوانسته چنین سنگی از کلیه انسان درآورد. عمل بزرگی بود و علمای فرنگستان مبهوت می شوند. البته مریضه زیر عمل تاب نیاورد و فوت فرمود، خدا بیامرزدش!
                                                                            ***
البته در تاریخ آورده شده که ناصرالدین شاه چقدر تو سر دکتر «کفری» زد اما نمی دانم این روزها چرا وقتی صحبت از جراحی بزرگ اقتصادی می شود و از جراحی که هیچ یک از دولتهای قبلی جرأت نداشتند به آن دست بزنند، یاد مرحومه لذت الدوله یا لذت السلطنه و عمل جراحی دکتر «کفری» می افتم.

پس از این عمل جراحی بزرگ، گرانی ایجاد شده نرخهای خدماتی افزایش پیدا کرده است و نیز قیمت نان و ماست و سبزی خوردن گوشت و گوشت مرغ و بهای ماهی و هرچه که فکر کنید. اما حقوق حقوق بگیران اضافه نمی شود و حتی آن 8 درصد یا 10 درصد را نمی دهند. کار به جایی رسیده که مدیرعامل بانک مرکزی هم می گوید: این مالیات بر ارزش افزوده را به جان مردم انداخته اند. می روید فروشگاه شهروند نان و گوشت و آذوقه می خرید، مالیات بر ارزش افزوده، از شما می ستانند. سکه می خرید 17 هزار تومان مالیات بر ارزش افزوده، اخاذی می کنند.
این عمل جراحی بزرگ را من با گوشت و پوستم حس می کنم. من نویسنده ام. از نوشتن کتاب یا تهیه برنامه های رادیو و تلویزیون تا حدودی جبران جراحی را می کنم ولی دیگر مردم چه؟ اصلاً بی خیال این حرفها.

روح دکتر «کفری» شاد که با عمل جراحی اش، «لذت الدوله» را به جهان باقی فرستاد و با بیرون آوردن سنگ کلیه چند مثقالی برای مملکت آبرو کسب کرد.

 نوشته شده توسط جعفر در یکشنبه 90/4/5 و ساعت 9:34 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 13
بازدید دیروز: 12
مجموع بازدیدها: 135824
جستجو در صفحه

لینک دوستان
عاشق آسمونی
alone
upturn یعنی تغییر مطلوب
دلبری
افســـــــــــونگــــر
سپیده خانم
شقایقهای کالپوش
...عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست
سکوت ابدی
بلوچستان
سرچشمه عدالت و فضیـلت ؛ امام مهــدی علیه السلام
عاشقانه
پلاک آسمانی،دل نوشته شهدا،اهل بیت ،و ...
سرچشمـه فصـاحت و بلاغت
یــــــــــــــــاســــــــــــــــــــمـــــــنــــ
دلدارا
عاطفانه
تــپــش ِ یکــ رویا
ماییم ونوای بینوایی.....بسم الله اگرحریف مایی
سفیر دوستی
تنهایی......!!!!!!
اطلاعات عمومی
عشق مشعلدار
هستی تنهاااااا.....
ققنوس...
سکوتی پرازصدا
.: شهر عشق :.
پیامنمای جامع
بادصبا
حامیان دکتر محمد باقر قالیباف
ایران اسلامی
جـــــــــــــــــــــــــذاب
ان شاء الله
محمدمبین احسانی نیا
مشاوره - روانشناسی
من.تو.خدا
دل شکسته
یکی هست تو قلبم....
منتظر نباش تا پرنده ای بیاید و پروازت دهد در پرنده شدن خویش بکوش
Dark Future
عشق
ترخون
Manna
Deltangi
زیبا ترین وبلاگ
علمدار بصیر
شـــــــیـــشـــــه ی نــــــــــــازک دلـــــــــــــــــــتنگی
غدیریه
خنده بازار
اصلاحات
گل خشک
مهاجر
جیغ بنفش در ساعت 25
مردود
گروه اینترنتی جرقه داتکو
behtarinamkhoda
Tarranome Ziba
ماه تمام من
به وبلاگ بر بچون دزفیل(دزفول) خوش اومهِ
آسمان آبی
هر چی تو دوست داری
عاشق فوتبال20
wanted
دلتنگـــــــــــــــ همه شمـــــــــــــــــــا....
آتیه سازان اهواز
شادِ شاد
اهلبیت (ع)،کشتی نجات ما...
کشکول
دوستانه
دل نوشته های مائده
زنگ تفریح
نمی دونم بخدا موندم
کشاورزی نوین
تینا!!!!
شیاطین سرخ
نقاشی های الیکا یحیایی
سید خراسانی
خط خطی های یک دخترروانی...
عرفان وادب
یک عاشقانه ی ساده برای من......
مشق عشق ناز
سکوت پرسروصدا
عمو همه چی دان
آسمانی ها
نگار72
گلادیاتور
دخترونه
ایرانی
نبض شاه تور
تجربه های مربی کوچک
مهندسی متالورژِی
دلنوشته های یه عاشق!
ستاره سهیل
♥ღردپای عشق♥ღ
سفید پررنگ
ستاره
دست در دست دوست
Chamran University Accounting Association
بهاره تنها
رسم عاشقی
فــردا
آموزش تست زدن کنکور
vagte raftan
آزاد اندیشان
*...بانو...*
خبرهای ورزشی
خـــــستــــــــــــه امـــــــــــــــــ
*دنیای یخی*
مناجات با عشق
از یک انسان
صداقت

تَرَنّم عفاف
mahoor
.: دهکده عشق :.
آسمان آبی
فقط من برای تو
update your Science
sms های جدید
..::.. رنــــگــیـــن کــــــمــــان ..::..
☻☺♫ روشنک خانم ☻☺♫
نوجوونی از خودتون
اخبار
برای پسر نازم آیدین جان
ندای تنهایی من
به بهترین وبلاگ سرگرمی خوش امدید
به نام آنکه مسی را آفرید تا رونالدو بی سرور نماند...
سیب، انار
سکـوتـــ شبـانـه"
سه ثانیه سکوت
درجست وجوی حقیقت
آزادی بیان
پری دریایی
داستان نویس
جوک و خنده
یه دختر تنها
دهاتی
دکتر علی حاجی ستوده
Tan Tan
مسائل شیطان پرستی در ایران و جهان
کشکول
اینجا ماله سلنا و جاستینه
عسل....
sindrela
عشق ممنوعه و دلتنگی
شاخه نبات
منتظران مهدی
عاشقانه
سحر
یکی بود هنوزهم هست
عاشق تنها....
آریایی
آرش...پسر ایده آل من
آشنای غریب
جوادقدرتی..خوش آمدید..javadghodrati..بفرماییدچایی..نظریادت نره..
یه دختر تنها
به یاد تو
عشق طلاست
آخرین منجی
فاطمه بانو
من هیچم
سکوت
اینجـــــا هــــمه چــــی درهـــــمه
عشق کور
بـــــــــــــــــهــــــــنـــــــــــــوش
فقط خدا
تینا
زیر اسمان غربت
لوگوی دوستان
خبر نامه