سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
دانش نور و پرتوی است که خداوند در دلهای دوستانش می تاباند و بدان بر زبان آنان سخن می راند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
امروز: پنج شنبه 103 اردیبهشت 6

کد خبر: 197342
تاریخ انتشار: 26 دی 1390 - 13:24
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
درخواست همیاری/
این پسرک 3 ساله که تقریباً نیمی از زندگی‌اش را در جدال با یک نوع سرطان بوده، اکنون با گذراندن یک دوره طولانی‌مدت شیمی‌درمانی و قرارگرفتن در سراشیبی زندگی نیازمند چند سی‌سی خون نادری است که به گفته پزشکان ممکن است در میان صدها هزار نفر، یک انسان دارای این نوع خون باشد.
امیرعلی این روزها در بیمارستان شفای اهواز بستری است و منتظر روزی است که پدرش با خبر خوش برگردد و او را به زندگی بازگرداند.

این پسرک 3 ساله که تقریباً نیمی از زندگی‌اش را در جدال با یک نوع سرطان بوده، اکنون با گذراندن یک دوره طولانی‌ مدت شیمی‌درمانی و قرار گرفتن در سراشیبی زندگی نیازمند چند سی‌سی خون نادری است که به گفته پزشکان ممکن است در میان صدها هزار نفر، یک انسان دارای این نوع خون باشد.

محمدرضا فضل‌علی‌پور، پدر این کودک که چند روزی است با یک کیف پر از مدارک پزشکی از دزفول به تهران آمده تا برای نجات پسرش خون مورد نظر را پیدا کند، با چشمانی گریان به خبرنگار شوک می‌گوید: وقتی پسرم یک سال و نیم داشت متوجه شدیم که لکه‌های سیاهرنگی روی پاهایش به وجود آمده است. هنگامی که به پزشک مراجعه کردیم، پس از کلی آزمایش گفتند پلاکت خونش پایین آمده و تعداد گلبول خون در بدنش پایین آمده و در نهایت مشخص شد که به سرطان خون از نوع ALM مبتلا شده است.

وی ادامه می‌دهد تا به حال کلی درمان روی پسرم انجام شده و شیمی‌درمانی هم کرده است، الان نزدیک به یک ماه است که پزشکش به ما گفته امیرعلی نیازمند چند سی‌سی از یک نوع خون است که فرد اهداکننده باید چند خصیصه داشته باشد.

- دارای HLA با ویژگی خونی
– A*02,*26
– B*51,BW4
– DRB1*13,*15

بوده و فاقد هرگونه بیماری از نوع قلبی، کبدی و غیره باشد و بین 18 تا 60 سال سن داشته باشد.

وی اضافه می‌کند: تا به حال خودم، همسرم و تقریباً 20 نفر از اعضای خانواده آزمایش داده‌اند اما خون مناسب پیدا نشده است. پزشک پسرم گفته کسی در آلمان این نوع خود را دارد اما نزدیک به 50 میلیون هزینه ارسال چنین خونی به ایران می‌شود.

این پدر که به زحمت اشک‌هایش را کنترل می‌کند می‌گوید: درد فرزندم، من و همسرم را پیر کرده است. تمام امیدمان این است که این خون برایش پیدا شود. کافی است فردی که می‌خواهد آزمایش بدهد به سازمان اهدای خون یا یک بیمارستان مراجعه کند که البته اگر دفترچه بیمه داشته باشد این کار هزینه‌ای هم ندارد.

امیرعلی این روزها در بیمارستان شفای اهواز بستری است و منتظر روزی است که پدرش با خبر خوش برگردد و او را به زندگی بازگرداند. این پدر 40 ساله که لیسانسیه عمران و کارمند دانشگاه است برای یافتن خون مورد نظر همچنان شهرها را زیر پا می‌گذارد و به مراکز پزشکی مختلف سر می‌زند تا شاید نوع خون مورد نظر را پیدا کند و مادر 30 ساله کودک، شب و روز در کنار بستر فرزند بیمارش می‌نشیند و با زبان کودکانه‌ای او را سرگرم می‌کند. گاهی پسرک با بازوان ناتوانش خم می‌شود تا مادر را در آغوش بگیرد و از نوازشهای مادرانه سیراب شود.

این مادر می‌گوید: اگر یک انسان نیکوکار با خون مورد نظر پیدا شود و بچه‌ام را به من برگرداند حاضرم به پاس این خدمت انسانی سال‌ها خدمت در خانه‌اش را برعهده بگیرم.


آیا نجات‌دهنده از راه خواهد رسید؟

تحلیل شــوک

دکتر حسینپور فیض:
این بیماری شایع ترین نوع سرطان کودکان است

بیماری ALM جزو بیماری خطیر دوره کودکی و شیر خوارگی است و در کودکان این بیماری 85 درصد سرطان خون را تشکیل می‌دهد و 10 الی 15 درصد مربوط به سرطان خون حاد ALM (بیماری سرطان خون حاد) است.

علائم بیماری

دکتر عباسعلی حسین‌پورفیض، متخصص سرطان خون، با بیان این مطلب افزود: این بیماری در هر سنی از کودکان دیده می‌شود ولی در محدوده سنی 2 الی 4 سالگی بیشتر شایع است. علائم بیماری عبارتند از: رنگ پریدگی، کم خونی، خونریزی، تب و عفونت.

اگر کودکی هنگام معاینه دارای کبد، طحال و غدد لنفاوی بزرگ باشد پزشک هنگام معاینه متوجه این علائم شده و علت آن بیشتر مربوط ALM است. از علائم دیگر بی‌اشتهایی، کاهش وزن، بی‌حالی، درد استخوان و درد مفصل است.

تشخیص بیماری

این متخصص سرطان خون در رابطه با چگونگی تشخیص این بیماری گفت: این نوع بیماری با آزمایش خون یا بر حسب صلاحدید آزمایش مغز استخوان مشخص می‌شود.

درمان بیماری

برای درمان این بیماری به گفته دکترحسین پورفیض، تست تزریق خون، تزریق پلاکت، دادن آنتی‌بیوتیک و در صورت عدم بهبود، بیمار شیمی درمانی می‌شود. برخی مواقع معمولاً در ALM، پیوند مغز استخوان و سلول‌های بنیادی صورت می‌گیرد که برای این نوع پیوندها از HLA تایپینگ استفاده می‌شود.

چگونگی کمک به بهبود بیمار توسط نزدیکان

دکتر عباسعلی حسینی‌پور فیض، افزود: برای مقدمات پیوند مغز استخوان و سلول‌های بنیادی بایستی در درجه اول از خواهر و برادر، در درجه دوم والدین، درجه سه، خویشاوندان و در صورت عدم وجود هر یک از این افراد، از بانک مغز استخوان یا از بانک خون بندناف باید کمک گرفته شود.

وی افزود: اگر کودک مبتلا از نظر گروه خونی با نزدیکانش سازگار باشد خوب است ولی کافی نیست و بایستی آنتی‌ژن‌های سطحی (HLA) سازگار باشد.

عوامل شایع ابتلا

این متخصص سرطان خون افزود: امروز تشعشعات رادیواکتیو، مواد و سموم شیمیایی صنعتی وارد شده به محیط، غذاهای فاسد، سموم درختان از عوامل شایع این نوع سرطان خون حاد است. ضمن اینکه این نوع بیماری در جنین ایجاد نمی‌شود ولی برخی از تومورها مثل ژرم سل در دوران بارداری مادر روی جنین تأثیر می‌گذارد که البته جزو سرطان‌ها نیست.

وی تأکید کرد: مادران در دوران بارداری، بهداشت، سلامتی و تغذیه مناسب خود را رعایت‌کنند تا مشکلی برای جنین پیش نیاید.

دکتر عباسعلی حسین‌پورفیض تصریح کرد: خانواده‌هایی که کودکان سرطانی دارند می‌توانند مشخصات HLA را در سایت‌های مربوط بگذارند تا سازمان‌ها در کشورهای دیگر به این افراد کمک کنند. بیشتر افراد پیوند استخوان در صورت پیوند مناسب مغز استخوان عمر طبیعی خود را طی می‌کنند.

چراغ عمر این کودک رو به خاموشی است

آیا نجات دهندهای هست؟B+

CC 6خون جان این کودک را نجات می دهد

گروه شوک: کودک 3 ساله‌ای که چراغ عمرش رو به خاموشی است، برای نجات از مرگ فقط به 6 سی سی خود از نوع کمیابی نیاز دارد که از میان 75 میلیون نفر ایرانی، ممکن است در رگ‌های گروه معدودی از مردم جریان داشته باشد.

در حال حاضر پزشکان معالج این پسربچه را که در شرایط بحرانی قرار دارد تحت مراقبت‌های پزشکی قرار داده‌اند و چشم به انتظار نشستهاند تا نجات‌دهنده‌ای از راه برسد و فقط 6 سی سی از خون خود را اهدا کند تا پس از آمیختن به دارویی خاص به بدن این کودک تزریق کنند و او را از آستانه مرگ بازگردانند.

امیرعلی (کودک بیمار 3 ساله) در بیمارستان شفای اهواز بستری است، کارکنان این بیمارستان، پزشکان و مددکاران و همه اعضای کادر پزشکی لحظات پر اضطرابی را می‌گذرانند و در انتظار پیدا شدن فردی هستند که دارای این خون کمیاب و نادر باشد.

به گزارش خبرنگاران شوک؛ متخصصان پزشکی بیمارستان با تمامی بیمارستان‌ها و مراکز خون در سراسر کشور تماس گرفته‌اند تا خون مورد نظر را پیدا کنند اما موفق به یافتن آن نشده‌اند و حتی تصمیم گرفته‌اند با مراکز خون کشورهای مختلف در تماس باشند.

منبع: دزدخت

از همکاران محترم سایبری و کاربران شبکه های اجتماعی مجدانه تقاضا داریم، با انتشار و اشتراک این خبر، این خانواده ی محترم دزفولی را جهت درمان کودک خود یاری نمایند.

” مهم : هم اکنون با پدر امیرعلی تماس حاصل شد و ایشان توضیحاتی دادند:

گروه خونی امیر علی B+ هست اما تمامی گروه های خونی میتوانند اهدای خون داشته باشند با این شرط که دارای پارامترهای اعلام شده( HLA ) باشند.

این آزمایش فقط در تهران انجام میشود و سازمان انتقال خون دزفول تنها می تواند نمونه  خون ها را به تهران منتقل کند.

که متاسفانه طی تماسی که با سازمان انتقال خون دزفول داشتیم، از انجام این مهم سر باز زدند .

آقای فضل علی پور شماره تماس بیمارستان شریعتی تهران را اعلام کردند.

021-84902669

021-88220043

تهران بیمارستان شریعتی/ جهت انجام آزمایشHLA

آقای فضل علیپور از توجه همه مردم تشکر کردند و گفتند امیرعلی تنها نیازمند خون است.”

 

جهت عضویت در بانک اهداکنندگان سلولهای بنیادی ایران به سایت زیر مراجعه فرمایید:

بانک اطلاعات اهدا کنندگان سلولهای بنیادی ایران

 

پس از عضویت این پیغام را مشاهده می فرمایید:

برای تکمیل پرونده شما نیاز به آزمایش HLA می باشد که جهت انجام آن باید به دفتر بانک به نشانی زیر مراجعه کنید. میتوانید در اولین فرصت ممکن و یا بعد از هماهنگی مراجعه کنید. انجام این آزمایش برای شما هزینه ای نخواهد داشد.

مزید امتنان خواهد بود اگر موضوع را به اطلاع سایرین نیز برسانید.

 

بانک اطلاعات اهدا کنندگان سلولهای بنیادی ایران

تهران تقاطع جلال آل احمد و کارگر شمالی بیمارستان شریعتی ساختمان مرکز تحقیقات خون (ساختمان اورژانس) طبقه سوم


 نوشته شده توسط جعفر در سه شنبه 90/10/27 و ساعت 12:56 عصر | نظرات دیگران()

نوشابه کوکاکولا گازدار در بیش از 200کشور جهان به فروش می رسد، کوکاکولا شناخته شده ترین نام تجاری در جهان و دومین کلمه شناخته شده زبان انگلیسی است. ارزش این نام تجاری 67میلیارد دلار تخمین زده می شود.
نام های تجاری معروف جهان که برخی از آنها طی دوره هایی نزدیک به نیم قرن، مسیر ترقی را طی کرده اند امروزه در بازار کالا و خدمات جهانی جایگاه ویژه ای دارند و شاید هیچ کشوری نتواند خود را صاحب اصلی آن بداند، زیرا همه ی مردم جهان آن برند را از آن خود می دانند.

1. گوگل: شرکت اینترنتی گوگل از سال 1998 فعالیت های خود را رسما آغاز کرده و در زمینه جستجوی اینترنتی و تبلیغاتی پرمصرف ترین برند جهان است. در آمد گوگل بین آوریل تا ژوئن 2011 از مرز 51/2 میلیارد دلار گذشت.


2. اپل: بزرگترین تولید کننده سخت افزار های نوین و دارای افتخار طراحی صحیح محصولات است. استیو جابز موسس، رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سابق اپل شعار فکر متفاوت را دنبال می کرد و ارائه محصولات گوناگونی مانند، آیفون، آیفون 4 اس، آی تویز، آی لایف، آی مک، آی پاد و ... اپل را به دومین برند پرفروش در جهان تبدیل کرده است.


3. مایکروسافت: بزرگترین شرکت ارائه نرم افزار رایانه ای در جهان بوده که به انتشار کتاب و محصولات چند رسانه ای و ارائه خدمات پست الکترونیکی مشغول است. بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت ثروتمند ترین مرد جهان می باشد.


4. آمازون: وب سرویس های آمازون مجموعه ای از خدمات را از طریق اینترنت به مشتریان ارائه می دهد. خدماتی مانند سرویس های محاسباتی و ریانشی EC2، ذخیره سازی S3، تحویل محتوا، پایگاه داده، تجارت الکترونیک پرداخت و صدور صورت حساب همگی موجب ارتقا چند برابری سود آمازون و افزایش محبوبیت آن در میان مشتریان شده است.


5. کوکاکولا: نوشابه کوکاکولا گازدار در بیش از 200کشور جهان به فروش می رسد، کوکاکولا شناخته شده ترین نام تجاری در جهان و دومین کلمه شناخته شده زبان انگلیسی است. ارزش این نام تجاری 67میلیارد دلار تخمین زده می شود.


6. بی ام و: راننده ای پیدا نمی شود که در آرزوی داشتن یکی از پیشرفته ترین مدل های بی ام و نباشد. بی ام و مالک کمپانی های رولز رویس و مینی در آلمان است و "با لذت برانید" را شعار فروش خود قرار داده است.


7. مک دونالد: بزرگترین فروشگاه زنجیره ای غذاهای فوری در جهان می باشد و گفته می شود روزانه 64میلیون مشتری در 119 کشور دارد. مک دونالد از سال 1940کار خود را آغاز کرده است.


8. وال مارت: یک شرکت زنجیره ای مواد خانگی و غذایی بوده و از نظر سطح درآمد بزرگترین شرکت جهان قلمداد می شود.


9. اچ پی: با نام کامل هولت- پاکارد یک شرکت آمریکایی حوزه اطلاعات فن آوری و تولید کننده نرم افزار، لپ تاپ و قطعات کامپیوتری است.


10. آی بی ام: نام اختصاری شرکت ماشین آلات بین المللی کسب و کار است. آی بی ام تولید کننده و فروشنده نرم افزار، سخت افزار است و خدماتی مانند زیرساخت، میزبانی وب، فن آوری نانو و رایانه بزرگ ارائه می دهد.


 نوشته شده توسط جعفر در چهارشنبه 90/10/21 و ساعت 6:13 عصر | نظرات دیگران()

دسته‌‌بندی عواقب گناهان به روایت امام سجاد
1-آنان که نعمت ها را دگرگون می سازند
ان الذنوب التی تغیر النعم: البغی علی الناس، و الزوال عن العاده فی الخیر واصطناع المعروف، وکفران النعم، وترک الشکر؛ قال الله تعالی: «ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بأنفسهم»:
گناهانی که باعث تغییر نعمت حق بر عبد است عبارت است از: ستم بر مردم، از دست دادن حالتی که مورث انجام خوبی است، تعطیل کردن نیکی به مردم، کفران نعمت و ترک شکر؛ خداوند می فرماید: «پروردگار، حال هیچ قومی را دگرگون نخواهد کرد تا زمانی که آن قوم حالشان را تغییر دهند».

2-آنان که پشیمانی می آورند


و الذنوب التی تورث الندم: قتل النفس التی حرم الله؛ قال الله فی قصه قابیل حین قتل اخاه فعجز عن دفنه: «فأصبح من النادمین»، و ترک صله الرحم حین یقدر، وترک الصلاه حتی یخرج وقتها، وترک الوصیه و رد المظالم، و منع الزکاه حتی یحضر الموت و ینغلق اللسان:
گناهانی که باعث پشیمانی و ندامت است: ریختن خون انسانی که خداوند آن را حرام فرموده؛ حضرت حق در داستان قابیل که در مقام کشتن برادرش هابیل برآمد و از دفن وی عاجز ماند می فرماید: « پس از قتل از طایفه ی نادمین شد»، و ترک صله ی رحم در زمان قدرت، و ترک نماز تا وقت بگذرد، و ترک وصیت، وترک رد مظالم، و منع کردن زکات تا وقت حضور مرگ و بسته شدن زبان.

3- آنان که نعمت ها را از بین می برند


و الذنوب التی تزل النعم: عصیان العارف، و التطاول علی الناس، الاستهزاء بهم، و السخریه منهم:
گناهانی که باعث زوال نعمت است: با علم و عرفان به گناه مرتکب گناه شدن، تعدی و تجاوز به حقوق مردم، ریشخند کردن انسان ها، خوار نمودن افراد.

4-آنان که روزی های قسمت شده را کم می کنند


و الذنوب التی تدفع القسم اظهار الافتقار، و النوم علی صلاه العتمه، و عن صلاه الغداه، واستحقار النعم، وشکوی المعبود عزوجل:
گناهانی که نمی گذارد نعمت به انسان برسد: اظهار فقر و احتیاج، خواب ثلث اول شب که باعث از دست رفتن نماز است، خوابیدن تا قضا شدن نماز صبح، کوچک شمردن نعمت، وشکایت و گلایه از حضرت معبود عزو جل.

5-آنان که آبروها را بر باد می دهند.


و الذنوب التی تهتک العصم: شرب اخمر، ولعب القمار، وتعاطی ما یضحک الناس، و اللغو، والمزاح، وذکر عیوب الناس، و مجالسه اهل الشرب.
گناهانی که باعث پرده دری می گردد: شراب خواری، قمار بازی، انجام کاری که به ناحق مردم را بخنداند (دلقک بازی)، کار بیهوده، شوخی بی جا، گفتن عیوب مردم، و معاشرت با شرابخواران.

6-آنان که بلا نازل می کنند


و الذنوب التی تنزل البلاء: ترک اغاثه الملهوف، وترک معاونه المظلوم، وتضییع الأمر بالمعروف، و النهی عن المنکر:
گناهانی که باعث نزول بلاست: ترک فریاد رسی نسبت به انسان دل سوخته ی گرفتار، وترک یاری مظلوم، و ضایع کردن امر به معروف و نهی از منکر.

7- آنان که موجب شماتت دشمن می شوند


و الذنوب التی تدیل الاعداء: المجاهره بالظلم، و اعلان الفجور، و اباحه المحظور، و عصیان الاخیار، والانقیاد الی الاشرار:
گناهانی که باعث پیروزی دشمنان است: آشکار را ظلم کردن، معصیت در برابر همگان، حلال دانستن حرام، سرپیچی از خواسته ی نیکان، اطاعت از بدکاران.

8-آنان که مرگ زود هنگام می آورند


والذنوب التی تعجل الفناء: قطیعه الرحم، والیمین الفاجره و الاقوال الکاذبه، و الزنا، وسد طرق المسلمین، وادعا ءالامامه بغیر حق:
گناهانی که باعث مرگ زودرس است: قطع رحم، سوگنددروغ، گفتار به کذب، زنا، بستن راه مسلمین، و ادعای بی جای رهبری.

9-آنان که امیدها را به ناامیدی تبدیل می کنند


و الذنوب التی تقطع الرجاء: الیاس من روح الله، والقنوظ من رحمه الله، و الثقه بغیر الله تعالی، والتکذیب بوعد الله:
گناهانی که باعث قطع امید از رحمت حق است: ناامیدی از رحمت حضرت رب، دلسردی از عنایت حق، تکیه به غیر پروردگار متعال، تکذیب وعده ی الهی.

10-آنان که هوا را تیره و تار می سازند


و الذنوب التی تظلم الهواء: السحر و الکهانه، والایمان بالنجوم، و التکذیب بالقدر، و عقوق الوالدین:
گناهانی که باعث تیره شدن فضاست، سحر و جادوگری، عقیده به این که ستارگان در سرنوشت دخالت دارند، تکذیب مقدرات الهی، و عاق پدر و مادر شدن.

11-آنان که پرده دری می کنند


و الذنوب التی تکشف الغطاء: الاستدانه بغیر نیه الأداء، والاسراف فی النفقه، و البخل علی الأهل و الأولاد و ذوی الارحام، وسوء الخلق، و قله الصبر، و استعمال الضجر و الکسل، و الأستهانه بأهل الدین:
گناهانی که باعث برداشته شدن پرده ی حرمت بین حق و عبد است: وام گرفتن با نیت بازنگرداندن، اسراف در خرج، بخل ورزی نسبت به اهل و اولاد و خویشان، بدخلقی، کم صبری، استعمال تنبلی و کسالت، توهین به اهل دین.

12-آنان که مانع قبولی دعا می شوند


و الذنوب التی ترد الدعاء: سوء النیه، و خبث السریره، والنفاق مع الاخوان، وترک التصدیق بالاجابه، و تأخیر الصلاه المفروضه حتی تذهب أوقاتها، و ترک التقرب الی الله عز وجل بالبر و الصدقه، و استعمال البذاء و الفحش فی القول:
گناهانی که باعث عدم استجابت دعاست: بدی نیت، آلودگی باطن، دورویی با برادران دینی، باور نداشتن اجابت دعا از جانب حق، تاخیر نماز واجب تا از بین رفتن وقت آن، ترک نیکی هایی که سبب تقرب به حق است، ترک صدقه، ناسزا و فحش در گفتار.

13-آنان که باران را قطع می کنند


و الذنوب التی تحبس غیث السماء: جور الحکام فی القضاء، وشهاده الزور، وکتمان الشهاده، ومنع الزکاه و القرض و الماعون، وقساوه القلوب علی اهل الفقر والفاقه، و ظلم الیتیم والأرمله، و انتهار السائل ورده باللیل: (1)
گناهانی که باعث حبس باران است: ستم داوران در مسأله ی قضاء، شهادت به ناحق، کتمان شهادت، منع زکات و قرض، منع اشیایی از قبیل ظرف، فرش و اثاث و آن چه مردم و به خصوص همسایگان بدان نیازمندند، سخت دلی نسبت به اهل فقر و فاقه، ستم بر یتیم و بیوه زنان و تهی دستان و بیچارگان، راندن سائل به قهر و تلخی، رد کردن حاجتمند به وقت شب.

پی نوشتها:

1) معانی الاخبار، مرحوم صدوق ص 270-271.


 نوشته شده توسط جعفر در چهارشنبه 90/10/21 و ساعت 3:18 عصر | نظرات دیگران()

واکنش صدام در از دست دادن خرمشهر

صدام

یکی از فرماندهان عراقی که از خرمشهر جان سالم به در برده بود در خاطراتش می‌نویسد: «در روز 26/5، تمام تیپ‌هایی که سالم مانده بودند. عقب‌نشینی کردند. روز بسیار بدی بود، چون فرماندهی نظامی دستور اعدام تعداد زیادی از افسران را صادر کرد، اما به من و سرهنگ احمد زیدان نشان شجاعت اعطا کردند. سرهنگ احمد به دلیل زخمی شدن با عصا راه می‌رفت...

هنگام توزیع نشان شجاعت، صدام گفت: من از مقاومت شما در خرمشهر راضی نیستم. این نشان‌ها برای سرپوش گذاشتن به تلفات ما در مقابل افکار عمومی است. کاش کشته می‌شدید و عقب‌نشینی نمی‌کردید.

او خشمگین به ما نگاه می‌کرد. بعد به طرفمان تف انداخت و گفت: چهره ما و چهره تاریخ را سیاه کردید. چرا از سلاح‌های شیمیایی استفاده نکردید؟ من آرام نمی‌شوم تا روزی که سرهای شما را زیر چرخ تانک‌ها ببینم.

صدام حرف‌های زیادی زد که همه آنها را نمی‌توانم بازگو کنم. در این هنگام، به سنگدلی صدام پی بردم. شاید در آن زمان خواست خدا همراه ما بود که توانستیم از چنگ صدام نجات پیدا کنیم. چرا که او به حدی ناراحت و عصبی بود که لیوان آبی را که در دستش بود، بر زمین کوبید و ذرات خرده شده لیوان را به سمت ما پاشید. سپس یکی از لیوان‌های مقابل خود را روی میز کوبید که خرده‌های آن در سالن پخش شد. بعد فریاد زد: ای وای، خرمشهر از دست رفت! دیگر چطور می‌توانیم آن را پس بگیریم؟ در این موقع سرتیپ ستاد ساجت‌الدیمی برخاست و گفت: ببخشید قربان...

صدام خشمگین به او نگاه کرد و گفت: خفه شو احمق ترسو! همه‌تان ترسویید و باید اعدام شوید!

من خود را برای مرگ آماده کردم و در دل گفتم: ای کامل، ای پسر جابر، امشب خواهی مرد و جسدت هم گم و گور خواهد شد.

صدام فریاد زد: «چرا به آنها شیمیایی نزدید؟» یکی از افسران گفت: «قربان، در این صورت، سلاح شیمیایی بر سربازان خودمان هم اثر می‌کرد، چون ما نزدیک دشمن بودیم.» صدام فریاد زد: «به درک! آیا خرمشهر مهم‌تر بود یا جان سربازان، ای مردک پست؟» او یکسره دشنام می‌داد؛ آنقدر که به این نتیجه رسیدم این مرد بویی از آدمیت نبرده است. وقتی سرتیپ ستاد نبیل الربیعی شروع به صحبت کرد، فکر کردم صدام او را می‌بخشد؛ اما تا صبحت‌های او تمام شد، صدام کفش خود را در آورد و به طرف او پرتاب کرد. کفش او میان افسران رفت. محافظان بعدا کفش را به صدام برگرداندند.

او در پایان سخنانش گفت: «من در مقابل خود مرد نمی‌بینم، به خدا قسم که همه‌تان از زن کمترید. زن‌های عراقی از شما برترند.» باز به صورت ما تف انداخت و رفت. محافظانش شروع کردند ما را با چوب زدن؛ این در حالی بود که افسران عالی‌رتبه گریه می‌کردند و می‌گفتند: «زنده باد صدام!»


 نوشته شده توسط جعفر در سه شنبه 90/10/20 و ساعت 9:24 عصر | نظرات دیگران()

سفر به مصر، بدون ویزا!

سفر به مصر، بدون ویزا!

جایی بسیار دور ازشهرهای شلوغ، درست نزدیک به مرکز پهنه ایران و در میانه کویری پهناور، جزیره ای کوچک درمیان شن های روان واقع است، روستای مصر، همان روستایی است که درست به اندازه خود کویر شگفتی دارد. حیرت انگیز، افسونگر و بی نظیر... این تنها چیزی است که در نگاه اول به مصر، به زبانتان خواهد آمد.

شن های روان این منطقه که محلی ها با ترکیب زیبای فارسی (ماسه بادی) رمل از آن نام می برند همه چیز این دریاست که برخلاف دریای مرسوم کمتر موجودی زنده یا مرده در آن یافت می شود. این ماسه بادی ها تادیوار به دیوار چینه های روستا و زمینهای کشاورزی آن پیش آمده اند و درعین لطافت بسیار مثل آب روان،گویی به انتظارنشسته اند تا روستا را هم درنوردند. اما مردمان کویر دردل این دریای شن، با توسل به کاریز (قنات) این ابتکار خاص ایرانیان، جزیره ای ساخته اند؛ بستر نعمت... خرما، انار، صیفی جات در مصر به وفور یافت می شوند و شاید هم همین نخلهای استوارند که این سرسبزی را میان این همه بی آبی و داغی به ارمغان آورده اند.

این روستا، واحه ایست در 40 کیلومتری شرق جندق که حضور جهانگردان خارجی در آن، یکی از شیرینترین خاطرات 40 خانوار ساکن در آن است و جندق نیزشهرکویری کوچکی است که درست در میانهراه دامغان به نائین و اصفهان قراردارد.

 

وجه تسمیه روستای مصر

سفر به مصر، بدون ویزا!

بعد از دیدن مصر می پنداری شاید اینجا مدتهاست از زمان جا مانده است... و با خود می گویی: چرانام این واحه خوش خط و خال را مصر نهادند ؟ مصری که می توان بدون ویزا به آن مسافرت کرد و چه چیز از این بهتر؟

بنیانگذار این روستا فردی بود به نام یوسف که به شبانی و چراندن گوسفندان روزگار می گذراند. از عمر این روستا شاید 100 سال بیشتر نگذرد... نام پیشین این روستا به نام بنیانگذار آن مزرعه یوسف بود و بعدها به چاه دراز تغییر نام داد. زیرا آب مصر از چاهی عمیق در حدود 25 کیلومتری مصر تامین می شود و چون چاه عمیق است، مردم منطقه  این روستا را به نام چاه دراز می شناختند. تا آنکه یوسف با توجه به نام خودش از داستان حضرت یوسف در قرآن الهام می گیرد و آن را مصر نام می گذارد که تا هم اکنون نیز همه با همین نام روستا را می شناسند.چوپان فقیر(یوسف) چاه را برای دستیابی به منبع آب کافی برای گوسفندانش حفرمی کند و به کمک خوانین منطقه آب چاه را با حفر قنات تا مصر امروزی هدایت می کند.

 

زندگی بی شتاب

سفر به مصر، بدون ویزا!

مصر دهکده ای است جدا افتاده از جاده اصلی که بیشتر به آوردگاهی می ماند که در آن درختان کهن نخل به همراه سازه های خشتی و بادگیرهای آفتاب خورده اش، مدتهاست مشغول زورآزمایی با تپه های لغزان شن هستند. روستایی که نزدیکترین فاصله را با میانه ساحلی جنوبی کویر نمک دارد. برای دیدن این روستا باید به 40 کیلومتری شرق جندق و 50 کیلومتری شمال خور از توابع استان اصفهان سفر کنید.

در ورودی روستا دو اتاق کوچک مقابل هم قرارگرفته اند که داخل یکی ژنراتور بزرگی است که برق مصر و روستای هم جوار آن را تامین می کند و دیگری تنها مغازه روستاست که مجهزبه خط تلفن ثابتی است که ارتباطات مخابراتی ساکنان یا احیانا مسافران را برقرار می کند. در این روستا ارتباط با تلفن همراه میسرنیست و برق روستا هم قبلا به دلیل عدم قرارگرفتن درشبکه سراسری از 5 صبح تا 10:30 شب متصل بود و راس ساعت 10:30برق و صدای موتور برق قطع می شد. اما هم اکنون در تمام طول 24 ساعت برق روستا وصل است.

شمار اهالی روستا را 170 نفر تخمین می زنند که البته در گذشته این رقم بیشتربوده، اما سیل بزرگی که چند سال پیش رخ داد و سبب ویرانی نیمی از دهکده را فراهم آورد، سبب شده تاروند مهاجر فرستی روستا با شتاب قابل تامل افزایش یابد. در نخستین برخورد با معماری خاص روستا و اندک آدمهای آن که به نظر نمی رسد هیچ کدام عجله ای برای رسیدن به مقصد داشته باشند. در مصر همه چیز آرام و بی هیاهو است. انگار که مصر از دور تند زمانه جا مانده باشد.


 نوشته شده توسط جعفر در پنج شنبه 90/10/8 و ساعت 1:42 صبح | نظرات دیگران()
   1   2      >
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 3
بازدید دیروز: 12
مجموع بازدیدها: 135814
جستجو در صفحه

لینک دوستان
عاشق آسمونی
alone
upturn یعنی تغییر مطلوب
دلبری
افســـــــــــونگــــر
سپیده خانم
شقایقهای کالپوش
...عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست
سکوت ابدی
بلوچستان
سرچشمه عدالت و فضیـلت ؛ امام مهــدی علیه السلام
عاشقانه
پلاک آسمانی،دل نوشته شهدا،اهل بیت ،و ...
سرچشمـه فصـاحت و بلاغت
یــــــــــــــــاســــــــــــــــــــمـــــــنــــ
دلدارا
عاطفانه
تــپــش ِ یکــ رویا
ماییم ونوای بینوایی.....بسم الله اگرحریف مایی
سفیر دوستی
تنهایی......!!!!!!
اطلاعات عمومی
عشق مشعلدار
هستی تنهاااااا.....
ققنوس...
سکوتی پرازصدا
.: شهر عشق :.
پیامنمای جامع
بادصبا
حامیان دکتر محمد باقر قالیباف
ایران اسلامی
جـــــــــــــــــــــــــذاب
ان شاء الله
محمدمبین احسانی نیا
مشاوره - روانشناسی
من.تو.خدا
دل شکسته
یکی هست تو قلبم....
منتظر نباش تا پرنده ای بیاید و پروازت دهد در پرنده شدن خویش بکوش
Dark Future
عشق
ترخون
Manna
Deltangi
زیبا ترین وبلاگ
علمدار بصیر
شـــــــیـــشـــــه ی نــــــــــــازک دلـــــــــــــــــــتنگی
غدیریه
خنده بازار
اصلاحات
گل خشک
مهاجر
جیغ بنفش در ساعت 25
مردود
گروه اینترنتی جرقه داتکو
behtarinamkhoda
Tarranome Ziba
ماه تمام من
به وبلاگ بر بچون دزفیل(دزفول) خوش اومهِ
آسمان آبی
هر چی تو دوست داری
عاشق فوتبال20
wanted
دلتنگـــــــــــــــ همه شمـــــــــــــــــــا....
آتیه سازان اهواز
شادِ شاد
اهلبیت (ع)،کشتی نجات ما...
کشکول
دوستانه
دل نوشته های مائده
زنگ تفریح
نمی دونم بخدا موندم
کشاورزی نوین
تینا!!!!
شیاطین سرخ
نقاشی های الیکا یحیایی
سید خراسانی
خط خطی های یک دخترروانی...
عرفان وادب
یک عاشقانه ی ساده برای من......
مشق عشق ناز
سکوت پرسروصدا
عمو همه چی دان
آسمانی ها
نگار72
گلادیاتور
دخترونه
ایرانی
نبض شاه تور
تجربه های مربی کوچک
مهندسی متالورژِی
دلنوشته های یه عاشق!
ستاره سهیل
♥ღردپای عشق♥ღ
سفید پررنگ
ستاره
دست در دست دوست
Chamran University Accounting Association
بهاره تنها
رسم عاشقی
فــردا
آموزش تست زدن کنکور
vagte raftan
آزاد اندیشان
*...بانو...*
خبرهای ورزشی
خـــــستــــــــــــه امـــــــــــــــــ
*دنیای یخی*
مناجات با عشق
از یک انسان
صداقت

تَرَنّم عفاف
mahoor
.: دهکده عشق :.
آسمان آبی
فقط من برای تو
update your Science
sms های جدید
..::.. رنــــگــیـــن کــــــمــــان ..::..
☻☺♫ روشنک خانم ☻☺♫
نوجوونی از خودتون
اخبار
برای پسر نازم آیدین جان
ندای تنهایی من
به بهترین وبلاگ سرگرمی خوش امدید
به نام آنکه مسی را آفرید تا رونالدو بی سرور نماند...
سیب، انار
سکـوتـــ شبـانـه"
سه ثانیه سکوت
درجست وجوی حقیقت
آزادی بیان
پری دریایی
داستان نویس
جوک و خنده
یه دختر تنها
دهاتی
دکتر علی حاجی ستوده
Tan Tan
مسائل شیطان پرستی در ایران و جهان
کشکول
اینجا ماله سلنا و جاستینه
عسل....
sindrela
عشق ممنوعه و دلتنگی
شاخه نبات
منتظران مهدی
عاشقانه
سحر
یکی بود هنوزهم هست
عاشق تنها....
آریایی
آرش...پسر ایده آل من
آشنای غریب
جوادقدرتی..خوش آمدید..javadghodrati..بفرماییدچایی..نظریادت نره..
یه دختر تنها
به یاد تو
عشق طلاست
آخرین منجی
فاطمه بانو
من هیچم
سکوت
اینجـــــا هــــمه چــــی درهـــــمه
عشق کور
بـــــــــــــــــهــــــــنـــــــــــــوش
فقط خدا
تینا
زیر اسمان غربت
لوگوی دوستان
خبر نامه