سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
در کتاب نخستین نوشته شده است : ای پسر آدم! رایگان یاد ده؛ همان گونه که رایگان یاد گرفتی . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
امروز: دوشنبه 103 اردیبهشت 10

برنامه ریزی برای سفر اردیبهشتی

گل

 


بهار که می‌آید بهانه‌ای می‌شود تا دیگر بار نامش‌ تکرار شود؛ نامی‌ ‌که با گل‌های سرخ محمدی پیوند خورده و آوازه‌‌اش تا آن‌ سوی مرزها پیچیده و از آن چهره‌‌‌ای بین‌المللی ساخته است.  قمصر، شهر گل محمدی و پایتخت گل و گلاب ایران در 27 کیلومتری کاشان قرار دارد. دره سرسبز و زیبای این شهر، هر بهار، پذیرای هزاران گردشگر داخلی و خارجی است.


 

 

اگر قصد کرده اید که مراسم گلابگیری امسال را از نزدیک تماشا کنید، باید همین روزها به فکر آماده کردن مقدمات سفر اردیبهشتی تان به کاشان و قمصر باشید؛ شهر کوچک و سبزی که در 20کیلومتری کاشان قرار دارد و پایتخت گلابگیری ایران و بزرگ‌ترین مرکز تولید گلاب در خاورمیانه به شمار می رود. حتما می دانید که گلاب های ناب و اصیل قمصر هر سال 2 بار کعبه مقدس را شستشو می دهند و این مهم ترین دلیل شهرت جهانی گل قمصر و گلاب آن است.

قمصر

اما آنچه این شهر را‌ ‌به مقصدی‌ ‌برای گردشگران‌ ‌تبدیل‌ ‌کرده‌ ‌است تنها گلستان‌‌های آن نیست، چشم‌اندازهای طبیعی‌ ‌زیبا و هوای پاک و کوهستانی آن‌ هم ‌مزید‌ ‌بر‌ ‌علت‌ ‌شده‌ تا قمصر میزبان گردشگرانی باشد که از گرمای تابستانی کاشان به طبیعت سبز و خنک این شهر پناه می برند.

قمصر

در 5 کیلومتری شمال قمصر و 30 کیلومتری جنوب کاشان، رودخانه قمصر جریان دارد. رودخانه ای که وقتی رد آن را به طرف جلگه کاشان بگیرید، به سدی به نام سد قمصر می رسید. تاریخ ساخت این سد به دوره سلطان جلال الدین ملکشاه سلجوقی (485-465 ه-ق) می رسد و با توجه به شباهت های زیادی که میان طرح و معماری ساختمان فعلی سد قمصر با سد قهرود وجود دارد می توان فهمید که این سد در طول زمان تخریب شده و مجددا در دوره صفویه و در عصر حکومت شاه عباس اول با سنگ و ملات ساروج تجدید بنا شده است.

قمصر

بخش قمصر همچنین دارای 2شهر قمصر و ‌جوشقان و کامو است که این شهرها مجموعا شامل 7 روستا به‌ ‌نام‌‌های‌ الزگ، کلوخ، قزاآن، قهرود، جوینان، حسین‌آباد و مسلم‌آباد می شوند. بنابراین اگر گذارتان به قمصر افتاد، برای دیدن بافت فرهنگی و تاریخی روستاهای این منطقه، حتما سری به آنها بزنید.

قمصر

 محراب مسجد جامع میانده، قدیمی‌ترین و با ارزش‌ترین اثر تاریخی و دیدنی قمصر است که قدمت آن به قرن 5 و 6 هجری قمری می رسد و برای دیدن آن باید به فرفهان سفر کنید. محراب این مسجد در سال 1327 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.


 نوشته شده توسط جعفر در پنج شنبه 91/2/14 و ساعت 8:48 عصر | نظرات دیگران()

غار چال نخجیر

 

 


 

غار چال نخجیر در 14 کیلومتری شمال شرقی شهرستان دلیجان (حد فاصل نراق - دلیجان) در دامنه کوه واقع شده است. غار نخجیر در استان مرکزی به دنبال عوامل زمین ساختی و هوازدگی شیمیایی پدید آمده است.

 

 

 


 

غار چال نخجیر

 

غار چال نخجیر یکی از پدیده‌های تازه یاب و نادر زمین‌شناسی مرکز ایران است. این غار که در 14 کیلومتری شمال شرقی شهرستان دلیجان (حد فاصل نراق - دلیجان) در دامنه کوه واقع شده است و به دوران سوم زمین‌شناسی تعلق دارد. رسوبات دولومیتی به مقیاس قابل توجهی به صورت لایه‌های سفید رنگی (رسوبات سفید برفی) کف راهروها و دالان‌های مسیر اصلی این غار را پوشانده است.

غار نخجیر در استان مرکزی به دنبال عوامل زمین ساختی و هوازدگی شیمیایی پدید آمده است و عموماً بلورین بوده و از پتانسیل عظیم سنگ‌های تزئینی برخوردار است. این غار در سال 1368 شناسایی شده و گروه‌های کوهنوردی تا ژرفای دو هزار متری آن پیش روی کرده‌اند. اخیراً نیز غارنوردان موفق شده‌اند با شناسایی دو مسیر انحرافی به انتهای اصلی غار دست یابند.

ارتفاع این غار گاهی از بیست متر تجاوز می‌کند. دره‌های ژرفی که بیشتر راه‌های انحرافی را فراگرفته‌اند، بازتاب نور از منشورهای بلور و کلسیت در کنار آویزهای متنوع، پوشش اسفنجی بلورین دیواره‌ها و کف غار آن را مساعد بازدید جهانگردان کرده است. سنگ‌های تزئینی با اشکال متنوع مانند: عقاب، لاک‌پشت، گوزن، کرگدن، تمساح، انسان، کبوتر و تندیس‌های عظیم‌الجثه بلورین ایجاد شده است که بیشتر آنان از جنس آهک است.

تزئینات بلوری و اسفنجی کف، دیوارها و سقف غار چال نخجیر از ناب‌ترین نمونه‌های موجود جهان است.

 

 

تالارهای عروس، گل کلمی، آبشار گلی، فرسنگ و هیولا از جمله بخش‌های دیدنی این غار نادر و عجیب است. در انتهای این غار استخر آبی وجود دارد و تالارهای بزرگی نیز در کنار این استخر ایجاد شده است. دهانه اصلی این غار دارای ده متر عرض و بین ده تا چهل متر ارتفاع است. این غار دارای یک شاخه اصلی و چند شاخه فرعی است که تاکنون توسط افراد محلی و غارنوردان مجرب حدود چهار کیلومتر از آن شناسایی شده است و پیش‌بینی می‌شود حدود هشت تا ده کیلومتر عمق داشته باشد.

 

غار چال نخجیر

 

تاکنون بالغ بر دو هزار متر فضای خشک در محوطه درونی این مجموعه شناسایی شده است که عموماً «کریستالیزه» بوده و تزئینات بلوری و اسفنجی کف، دیوارها و سقف آن از ناب‌ترین نمونه‌های موجود جهان است. وجود یک دریاچه در بخش انتهایی و زیردست غار که دیواره، سقف و پیکره‌های اسرار آمیز آن را سنگ‌های عجیب محاصره کرده، زیبایی زایدالوصفی به این غار داده است. بنابر آخرین اطلاعات تاکنون ششصد متر از این دریاچه شناسایی شده است و وسعت آن بیش از سه هزار متر تخمین زده می‌شود.

تهویه طبیعی هوای درونی غار در فصول تابستان و زمستان یکی دیگر از عجایب این غار شگفت‌انگیز است، تابستان خنک و در زمستان گرم است و هیچ گاه در این مجموعه بازدید کنندگان با کمبود اکسیژن روبرو نمی‌شوند.


 نوشته شده توسط جعفر در پنج شنبه 91/2/14 و ساعت 8:43 عصر | نظرات دیگران()

آن را در مایعی شامل آش گرم لوبیا سفید، دو قاشق عسل، شاخه های خام آلوئه ورا و چند قاشق از آب میوه ، ماکا می اندازند و مخلوط می کنند آنها معتقدند که این نوشیدنی برای درمان برونشیت ، آسم و ناتوانی جنسی موثر است.

این نوشیدنی محبوبیت بسیار در بین ساکنان کوه های آند از کوچک تا بزرگ دارد و حتی گردشگران هم از آن می خورند. قورباغه ها در آکواریومی نگهداری می شوند و وقتی که می خواهند نوشیدنی را آماده کنند با ضربه ای جان قورباغه را میگ یرند سپس چند برش روی شکم آن می زنند و پوستش را میکنند.
آب قورباغه
سپس آن را در مایعی شامل آش گرم لوبیا سفید، دو قاشق عسل، شاخه های خام آلوئه ورا و چند قاشق از آب میوه ، ماکا می اندازند و مخلوط می کنند آنها معتقدند که این نوشیدنی برای درمان برونشیت ، آسم و ناتوانی جنسی موثر است. کارمن گونزالس یکی از انبوه مغازه‌داران پرویی است که این روزها نوشیدنی محبوب مردمان این کشور را تهیه و عرضه می‌کند.
آب قورباغه
او روزانه 50 تا 100 قورباغه را در آکواریومی بزرگ در رستورانش نگه می‌دارد، با ورود هر مشتری او یک قورباغه از آکواریوم بیرون آورده به کاشی‌ها می‌کوبد تا بمیرند و سپس با شکاف دادن شکم قورباغه پوست آن را می‌کند
آب قورباغه
او سپس در مخلوط‌کن خود سه قاشق عسل، عصاره گیاهان محلی و چندین قاشق پودر ریشه آندی به همراه شیر تازه ریخته و قورباغه پوست‌کنده شده را هم به آن می‌افزاید. ایران ناز، مخلوط حاصل که پس از در هم آمیختن تمامی این مواد عجیب حاصل می‌شود همان آب قورباغه محبوب پرویی‌ ها است که هر لیوان آن 1 دلا‌ر قیمت دارد.
آب قورباغه
گونزالس می‌گوید روزانه حداقل 50 مشتری به مغازه وی می‌آیند و در ساعات اولیه صبح و یا عصر برای رفع خستگی و یافتن انرژی دوباره آب قورباغه سفارش می‌ دهند.
آب قورباغه
مردم پرو معتقدند این معجون قدیمی نه‌ تنها انرژی‌ زاست بلکه قدرت ذهنی آنان را به نحو قابل توجهی افزایش می‌دهد. در این میان خواص درمانی گوشت قورباغه و دارو های محلی را هم نباید نادیده گرفت.
آب قورباغه
گونزالس می‌گوید: متاسفانه هنوز توریست‌ها عادت به نوشیدن این معجون نکرده‌اند. آنها ترجیح می‌دهند تا چند لحظه‌ای به تماشای درست شدن معجون بنشینند و بعد با چهره‌ای درهم کشیده رستوران را ترک کنند.
آب قورباغه

 نوشته شده توسط جعفر در سه شنبه 91/2/12 و ساعت 7:47 عصر | نظرات دیگران()

 
 


آلفرد نوبل از جمله افراد معدودی بود که این شانس را داشت تا قبل از مردن، آگهی وفاتش را بخواند! حتما می دانید که نوبل مخترع دینامیت است. زمانی که برادرشلودویگ فوت شد، روزنامه‌ها اشتباهاً فکر کردند که نوبل معروف (مخترع دینامیت) مرده است. آلفرد وقتی صبح روزنامه ها را می‌خواند با دیدن آگهی صفحه اول، میخکوب شد: "آلفرد نوبل، دلال مرگ و مخترع مر‌گ آور ترین سلاح بشری مرد!"


آلفرد، خیلی ناراحت شد. با خود فکر کرد: آیا خوب است که من را پس از مرگ این گونه بشناسند؟

سریع وصیت نامه‌اش را آورد. جمله‌های بسیاری را خط زد و اصلاح کرد. پیشنهاد کرد ثروتش صرف جایزه‌ای برای صلح و پیشرفت‌های صلح آمیز شود.

امروزه نوبل را نه به نام دینامیت، بلکه به نام مبدع جایزه صلح نوبل، جایزه‌های فیزیک و شیمی نوبل و ... می‌شناسیم. او امروز، هویت دیگری دارد.

یک تصمیم، برای تغییر یک سرنوشت کافی است!
 
ساعتی اندیشیدن برتر از هفتاد سال عبادت است

 نوشته شده توسط جعفر در شنبه 91/2/9 و ساعت 11:48 صبح | نظرات دیگران()

هیچ وقت نمی‌توان این افراد را راضی و خوشحال نگه داشت. آنها قدر شما را نمی‌دانند و خواسته‌هایشان غیرواقعی و نامعمول است؛ همیشه دنبال مقصر جلوه دادن شما هستند و هرگز مسوولیت چیزی را خود قبول نمی‌کنند.
همه ما دوست داریم باور کنیم که نزدیکان مان آدم‌هایی متعادل، شاد و دارای ذهنی سالم هستند اما بارها پیش آمده که متوجه شدیم واقعیت غیر از این است. تصور کنید یکی از بهترین روزهای زندگی تان را آغاز کرده اید و خدا را برای همه زیبایی‌ها و نعمت‌هایش شکر می‌کنید که ناگهان رویارویی با یکی از آشنایان بلافاصله شما را از عرش به زیر می‌آورد. حتی اگر انسانی خوشبین و مثبت باشید، در کنار چنین اشخاصی منفی خواهید شد. از بدترین نوع شخصیت‌ها می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد که باید از آنها دوری کرد:

? خودشیفته ‌ها
این افراد شدیدا حس خودبزرگ بینی دارند و چنین می‌پندارند که دنیا گرد آنها می‌چرخد. این افراد مانند کنترل گرها موذی و حیله گر نیستند و تا حدی آشکار خواسته‌های خود را بیان می‌کنند. گاهی به نظر می‌رسد باید به آنها گفت: "فقط خودت مهم نیستی که!" این افراد فقط خواسته‌های خود را در نظر می‌گیرند و نیازهای شما به باد فراموشی گرفته می‌شود. در این رابطه شما احساس یاس و سرخوردگی پیدا می‌کنید. آنها چنان انرژی شما را صرف خواسته‌ها و امیال خود می‌کنند که دیگر چیزی برای خودتان باقی نمی‌ماند.

? منفی گراها
این دسته قادر به درک خوبی‌ها و شادی‌ها نیستند. اگر به آنها بگویید که امروز روز بسیار قشنگی است حتما از اتفاق ناگوار قریب الوقوعی خبر می‌دهند؛ اگر از موفقیت امتحان میان ترم خود خبر دهید، در مقابل از سختی امتحانات نهایی به شما هشدار می‌دهند. آنها شادی را نابود می‌کنند. دید مثبت شما به زندگی جای خود را به بدبینی و منفی بافی می‌دهد. قبل از آنکه متوجه شوید، منفی گرایی در ذهن و روح شما جایگزین شده و همه شادی‌ها پشت شیشه‌های خاکستری پنهان می‌شود

? افرادی که همیشه در مورد دیگران قضاوت می‌کنند
مواردی که شما زیبا و دلفریب می‌بینید، به نظر این افراد عجیب و غیرجذاب است. اگر شما نظر جدیدی را جالب بدانید، این افراد آن را به کل اشتباه می‌شمارند. اگر شما سلیقه دوستی را ستایش کنید، آنها آن را بد یا مایه نگرانی قلمداد می‌کنند. افراد همیشه قاضی تقریبا مانند منفی گراها هستند. اگر قسمت اعظم وقت خود را با اینگونه افراد بگذرانید، طولی نمی‌کشد که شما هم یکی از آنها خواهید شد.

? خود رای‌ها
تخصص این عده کنترل دیگران به نفع خودشان است؛ و ممکن است چنان مهارتی هم داشته باشند که شما اصلا متوجه کنترل آنها نشوید تا زمانی که دیگر دیر شده است. این افراد نقطه ضعف‌های شما را پیدا می‌کنند و از این طریق به خواسته‌های خود می‌رسند. این افراد باورها و اعتماد به نفس شما را هدف قرار می‌دهند. این افراد راهی برای اجبار شما به انجام کاری پیدا می‌کنند که لزوما انجام نمی‌دهید و به این ترتیب شما احساس هویت، اولویت‌های شخصی و توانایی درک واقعیت مساله را ازدست می‌دهید و به ناگاه دنیا حول محور خواسته‌ها و اولویت‌های آنها قرار می‌گیرد.

? همیشه ناامیدها
اگر طرح جدید و بکری داشته باشید، همیشه ناامیدها به شما اطمینان می‌دهند که با شکست روبه رو خواهید شد؛ و زمانی که موفق می‌شوید، شما را دلتنگ و افسرده می‌کنند. اگر رویایی در سر داشته باشید، هشدار می‌دهند که دستیابی به آرزویتان غیرممکن است.

این افراد "آنچه هست" را باور دارند و نسبت به "آنچه خواهد شد" مشکوک و ناامید هستند. معاشرت با این افراد موجب می‌شود خودباوری و اعتماد به نفس خود را به راحتی از دست بدهید. در حالیکه پیشرفت و تغییر فقط نتیجه نوآوری و بدعت گذاری است، رویای ناممکن‌ها و تلاش برای دستیابی به دوردست‌ها.

? آنهایی که نمی‌توانند صممیمی‌ شوند
در کنار این افراد هیچگاه حس صمیمیت و راحتی نخواهید کرد؛ داستانی خنده دار تعریف می‌کنید اما آنها فقط لبخندی مودبانه تحویل می‌دهند. در پی بی توجهی آنها، شما غمگین و افسرده می‌شوید. یکی از مهیج ترین اتفاقاتی را که برایتان پیش آمده تعریف می‌کنید اما آنها فقط سرسری سر خود را تکان می‌دهند. روابط این دسته افراد مبتنی بر معیارهای سطحی و بی معنی است. زمانی که شما واقعا به یک دوست نیاز دارید، آنها نیستند. زمانی که نیازمند انتقادی سازنده هستید، از همانی که هستید تعریف می‌کنند و اگر حمایت بخواهید، شما را محکوم به شکست می‌دانند.

? حرمت شکن‌ها
این افراد در بدترین زمان و به بدترین شکل ممکن حرفی می‌زنند یا کاری انجام می‌دهند؛ در یک کلمه حرمت نگاه نمی‌دارند. شاید این فرد کسی باشد که به او اعتماد کرده بودید اما او از این اعتماد سوءاستفاده کرده و رازتان را برملا می‌کند. شاید یکی از نزدیکان تان باشد که در کارهایی که به او ارتباط ندارد دخالت می‌کند، یا شاید همکاری باشد که رفتاری تحقیرآمیز پیشه کرده است.

? آنهایی که همیشه متوقع هستند
هیچ وقت نمی‌توان این افراد را راضی و خوشحال نگه داشت. آنها قدر شما را نمی‌دانند و خواسته‌هایشان غیرواقعی و نامعمول است؛ همیشه دنبال مقصر جلوه دادن شما هستند و هرگز مسوولیت چیزی را خود قبول نمی‌کنند.

 نوشته شده توسط جعفر در پنج شنبه 91/2/7 و ساعت 1:25 صبح | نظرات دیگران()
<      1   2   3      >
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 53
بازدید دیروز: 16
مجموع بازدیدها: 135917
جستجو در صفحه

لینک دوستان
upturn یعنی تغییر مطلوب
عاشق آسمونی
alone
دلبری
افســـــــــــونگــــر
سپیده خانم
شقایقهای کالپوش
...عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست
سکوت ابدی
بلوچستان
سرچشمه عدالت و فضیـلت ؛ امام مهــدی علیه السلام
عاشقانه
پلاک آسمانی،دل نوشته شهدا،اهل بیت ،و ...
سرچشمـه فصـاحت و بلاغت
یــــــــــــــــاســــــــــــــــــــمـــــــنــــ
دلدارا
عاطفانه
تــپــش ِ یکــ رویا
ماییم ونوای بینوایی.....بسم الله اگرحریف مایی
سفیر دوستی
تنهایی......!!!!!!
اطلاعات عمومی
عشق مشعلدار
هستی تنهاااااا.....
ققنوس...
سکوتی پرازصدا
.: شهر عشق :.
پیامنمای جامع
بادصبا
حامیان دکتر محمد باقر قالیباف
ایران اسلامی
جـــــــــــــــــــــــــذاب
ان شاء الله
محمدمبین احسانی نیا
مشاوره - روانشناسی
من.تو.خدا
دل شکسته
یکی هست تو قلبم....
منتظر نباش تا پرنده ای بیاید و پروازت دهد در پرنده شدن خویش بکوش
Dark Future
عشق
ترخون
Manna
Deltangi
زیبا ترین وبلاگ
علمدار بصیر
شـــــــیـــشـــــه ی نــــــــــــازک دلـــــــــــــــــــتنگی
غدیریه
خنده بازار
اصلاحات
گل خشک
مهاجر
جیغ بنفش در ساعت 25
مردود
گروه اینترنتی جرقه داتکو
behtarinamkhoda
Tarranome Ziba
ماه تمام من
به وبلاگ بر بچون دزفیل(دزفول) خوش اومهِ
آسمان آبی
هر چی تو دوست داری
عاشق فوتبال20
wanted
دلتنگـــــــــــــــ همه شمـــــــــــــــــــا....
آتیه سازان اهواز
شادِ شاد
اهلبیت (ع)،کشتی نجات ما...
کشکول
دوستانه
دل نوشته های مائده
زنگ تفریح
نمی دونم بخدا موندم
کشاورزی نوین
تینا!!!!
شیاطین سرخ
نقاشی های الیکا یحیایی
سید خراسانی
خط خطی های یک دخترروانی...
عرفان وادب
یک عاشقانه ی ساده برای من......
مشق عشق ناز
سکوت پرسروصدا
عمو همه چی دان
آسمانی ها
نگار72
گلادیاتور
دخترونه
ایرانی
نبض شاه تور
تجربه های مربی کوچک
مهندسی متالورژِی
دلنوشته های یه عاشق!
ستاره سهیل
♥ღردپای عشق♥ღ
سفید پررنگ
ستاره
دست در دست دوست
Chamran University Accounting Association
بهاره تنها
رسم عاشقی
فــردا
آموزش تست زدن کنکور
vagte raftan
آزاد اندیشان
*...بانو...*
خبرهای ورزشی
خـــــستــــــــــــه امـــــــــــــــــ
*دنیای یخی*
مناجات با عشق
از یک انسان
صداقت

تَرَنّم عفاف
mahoor
.: دهکده عشق :.
آسمان آبی
فقط من برای تو
update your Science
sms های جدید
..::.. رنــــگــیـــن کــــــمــــان ..::..
☻☺♫ روشنک خانم ☻☺♫
نوجوونی از خودتون
اخبار
برای پسر نازم آیدین جان
ندای تنهایی من
به بهترین وبلاگ سرگرمی خوش امدید
به نام آنکه مسی را آفرید تا رونالدو بی سرور نماند...
سیب، انار
سکـوتـــ شبـانـه"
سه ثانیه سکوت
درجست وجوی حقیقت
آزادی بیان
پری دریایی
داستان نویس
جوک و خنده
یه دختر تنها
دهاتی
دکتر علی حاجی ستوده
Tan Tan
مسائل شیطان پرستی در ایران و جهان
کشکول
اینجا ماله سلنا و جاستینه
عسل....
sindrela
عشق ممنوعه و دلتنگی
شاخه نبات
منتظران مهدی
عاشقانه
سحر
یکی بود هنوزهم هست
عاشق تنها....
آریایی
آرش...پسر ایده آل من
آشنای غریب
جوادقدرتی..خوش آمدید..javadghodrati..بفرماییدچایی..نظریادت نره..
یه دختر تنها
به یاد تو
عشق طلاست
آخرین منجی
فاطمه بانو
من هیچم
سکوت
اینجـــــا هــــمه چــــی درهـــــمه
عشق کور
بـــــــــــــــــهــــــــنـــــــــــــوش
فقط خدا
تینا
زیر اسمان غربت
لوگوی دوستان
خبر نامه