سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
پسر آدم ؟ چون دیدى پروردگارت پى در پى نعمت‏هاى خود به تو مى‏رساند و تو او را نافرمانى مى‏کنى از او بترس . [نهج البلاغه]
 
امروز: دوشنبه 103 اردیبهشت 10

طبق مصوبات شورای تامین آران و بیدگل و استان اصفهان، گردشگران باید شناسنامه داشته باشند و نسبت خانوادگی آنها احراز شود تا مجوز حضور در کویر مرنجاب را بگیرد.
طبق مصوبات شورای تامین آران و بیدگل و استان اصفهان، گردشگران باید شناسنامه داشته باشند و نسبت خانوادگی آنها احراز شود تا مجوز حضور در کویر مرنجاب را بگیرد.

 شورای تامین شهرستان آران و بیدگل در مصوبه ای پرسش برانگیز، دیدن کویر را برای گردشگران دارای ضوابطی کرده که مبنای قانونی این ضوابط، مشخص نیست.

از حدود یک ماه پیش و طبق مصوبه شورای تامین، اگر کسانی قصد دیدار از کویر مرنجاب، را دارند، باید با خود شناسنامه داشته باشند تا رابطه خانوادگی آنها احراز شود. هرچند مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان هم می گوید در موضوع بستن کویر به روی تورهای گردشگری، شورای تامین استان اصفهان ورود پیدا کرده که اعضای آن نیروی انتظامی، فرمانداری و دادستانی است.

کویر مرنجاب از شمال به دریاچه‌ی نمک آران و بیدگل، از غرب به کویر مسیله و دریاچه‌های نمک حوض سلطان و حوض مره، از شرق به کویر بندریگ و پارک ملی کویر و از جنوب به شهرستان‌های آران و بیدگل و کاشان محدود می‌شود.

به گفته سرپرست اداره‌ی میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان آران و بیدگل، افراد و تورهای مسافرتی که قصد دارند به کویر مرنجاب سفر کنند باید با داشتن مجوز و ارائه‌ی شناسنامه و مشخص بودن نسب خانوادگی افراد به این منطقه‌ی گردشگری بروند.

عباس متولی به ایسنا توضیح داده: "براساس مصوبه‌ی شورای تأمین شهرستان آران و بیدگل مقرر شده است تا از ورود تورهای گردشگری بدون مجوز به کویر مرنجاب جلوگیری شود."

این محدودیتها در حالی اعمال می شود که اواسط هفته جاری، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اظهار امیدواری کرد این سازمان بتواند با جذب گردشگران خارجی، خصوصا از منطقه شرق آسیا، رونق دوباره ای به گردشگری در ایران ببخشد. اکنون این سئوال پیش می آید که آیا گردشگران خارجی هم که قصد دیدن کویر مرنجاب را داشته باشند، باید با شناسنامه و احراز رابطه خانوادگی وارد این منطقه شوند؟

ناگفته پیداست احراز چنین رابطه ای برای گردشگران خارجی محال است و در صورت ممکن بودن، موجب رنجش آنها و حذف ایران از لیست کشورهایی می شود که تمایل به دیدن آنها دارند، پس دلیل این مصوبه چیست؟ پرسش دیگر آنکه آیا شورای تامین یک شهرستان، جایگاه قانونی و حقوقی برای وضع چنین ضوابطی برای گردشگران را دارد؟
 
پلیس همچنان در ورودی کویر مستقر است

سرپرست اداره میراث فرهنگی آران و بیدگل، از ایجاد ایست بازرسی توسط نیروی انتظامی در منطقه‌ی کویر مرنجاب خبر داده و تاکید کرده هدف از این کار ساماندهی گردشگران با استقرار "ایست و بازرسی" است تا از ورود افرادی که رفتاری خلاف شئونات اسلامی دارند، جلوگیری می‌شود.

به گفته متولی، منکراتی که برخی گردشگران انجام می دهند از اعمال خلاف شرع گرفته تا آسیب به طبیعت منطقه، باعث تصویب چنین مصوبه ای شده است: "متأسفانه در منطقه‌ی گردشگری مرنجاب شاهد حضور افرادی هستیم که با مصرف مشروبات الکلی و انجام اعمال ناشایست و ایجاد سر و صداهای ناهنجار موجب برهم ریختن آرامش مسافران و خانواده‌ها می‌شوند، به‌گونه‌ای که خانواده‌ها به اجبار برای حفظ جان خود تا صبح در بیدار می‌مانند. به همین دلیل، برای ایجاد آسایش و امنیت برای گردشگران از این پس، از ورود تورهای بدون مجوز به منطقه جلوگیری خواهد شد."

به گفته این مقام مسئول، گردشگران به طبیعت منطقه نیز آسیب زده اند: "گردشگران با شکستن درختچه‌های کویری و آتش زدن آن‌ها که نمونه‌های نادر این منطقه هستند، سبب شده‌اند که محیط زیست این منطقه‌ی گردشگری به خطر بیافتد. اداره‌ی منابع طبیعی این شهرستان اظهار کرده است که با تورهایی که سبب تخریب محیط زیست منطقه می‌شوند، برخورد جدی خواهد داشت و علیه آن‌ها به مراجع قضایی شکایت خواهد شد."

این مدیر حوزه گردشگری همچنین از "زباله" ریختن گردشگران نیز شکوه کرده: "ریختن زباله در کویر که امکان جمع‌آوری آن مشکل است، سبب شده است تا شاهد صحنه‌های زشت و زننده‌ای در فضای کویر و دریاچه‌ی نمک باشیم."

گفتنی است هفته گذشته معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، قول داد در رایزنی با مقامات استانی، موضوع را بررسی کند، ولی هنوز تغییری در محدودیتهای گردشگری در کویر مرنجاب ایجاد نشده است.

 نوشته شده توسط جعفر در یکشنبه 90/8/22 و ساعت 11:46 صبح | نظرات دیگران()

آن بالا که بودم، فقط سه پیشنهاد بود. اول گفتند زنی از اهالی جورجیا همسرم باشد. خوشگل و پولدار. قرار بود خانه ای در سواحل فلوریدا داشته باشیم. با یک کوروت کروکی جگری. تنها اشکال اش این بود که زنم در چهل و سه سالگی سرطان سینه میگرفت.
قبول نکردم. راست اش تحمل اش را نداشتم. بعد موقعیت دیگری پیشنهاد کردند : پاریس خودم هنرپیشه می شدم و زنم مدل لباس. قرار بود دو دختر دو قلو داشته باشیم. اما وقتی گفتند یکی از آنها نه سالگی در تصادفی کشته میشود. گفتم حرف اش را هم نزنید.
بعد قرار شد کلودیا زنم باشد. با دو پسر. قرار شد توی محله های پایین شهر ناپل زندگی کنیم. توی دخمه ای عینهو قبر. اما کسی تصادف نکند. کسی سرطان نگیرد. قبول کردم. حالا کلودیا- همین که کنارم ایستاده است – مدام می گوید خانه نور کافی ندارد، بچه ها کفش و لباس ندارند، یخچال خالی است. اما من اهمیتی نمیدهم. می دانم اوضاع می توانست بدتر از این هم باشد. با سرطان و تصادف.

 نوشته شده توسط جعفر در یکشنبه 90/8/22 و ساعت 11:41 صبح | نظرات دیگران()

پاسخ خاص آیت الله مکارم به سوالات عجیب یک خانم
ماجرای استفتائات عجیب و غریب از مراجع تقلید، بعد از سایت دار شدن مراجع سوژه بسیاری از رسانه های خبری است.از شروط ازدواج گرفته تا بحث خرید و فروش و حتی نحوه نگهداری از اولاد، سوالاتی است که گاه بسیار عجیب و دور از ذهن به نظر می رسد و حتی گاهی بهت مراجع تقلید را به همراه دارد.

شفاف: ماجرای استفتائات عجیب و غریب از مراجع تقلید، بعد از سایت دار شدن مراجع سوژه بسیاری از رسانه های خبری است.از شروط ازدواج گرفته تا بحث خرید و فروش و حتی نحوه نگهداری از اولاد، سوالاتی است که گاه بسیار عجیب و دور از ذهن به نظر می رسد و حتی گاهی بهت مراجع تقلید را به همراه دارد.



 
اخیرا نیز پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله مکارم شیرازی پرسش و پاسخ درباره یک استفتاء را منتشر کرده است .یکی از تازه‌ترین استفتائات از آیت‌الله مکارم شیرازی سوال خانمی است که نظر آیت‌الله مکارم شیرازی را را نسبت به شروط مورد علاقه او برای عقد ازدواج جویا شده است.
 
 این خانم، شروط را در اینترنت دیده است و پس از مشورت با دوستان خود، آن را با خواستگار خود هم مطرح نموده است اما پس از موافقت خواستگار با این شروط، محضردار از تایید این شروط و ثبت عقد ازدواج خودداری کرده است.متن سوال این خانم و پاسخ آیت الله مکارم شیرازی چنین است:

 بنده از اینترنت شرایطی را در مورد ازدواج دیدم که خیلی خوب و عادلانه هم بود و من از آنها پرینت گرفتم و به دوستانم هم نشان دادم و آنها هم تایید کردند که شرایط بسیار خوبی است و می‌تواند برای دختری که قصد ازدواج دارد بسیار مفید باشد برای همین با خواستگارم مطرح کردم و او هم پذیرفت ولی وقتی رفتیم محضر، محضردار که یک روحانی هم بود گفت اکثر این‌ها شرایط خلاف شرع هستند و به درد نمی‌خورند و حتی به تمسخر گفتند که شاید هر کس این‌ها را نوشته قصد دست انداختن خانم‌ها را داشته است، من خیلی ناراحت شدم. واقعاً همین مسایل است که باعث می‌شود ما جوان‌ها دین‌گریز شویم. چرا نباید به شرایط مورد توافق طرفین احترام قایل شد؟

من شرایط را هم برایتان ارسال می‌کنم و از شما خواهش دارم که مرا راهنمایی فرمایید.
از لطف شما هم ممنونم
 

1-زوج به زوجه وکالت بلاعزل با حق توکیل به غیر داد تا زوجه در هر زمانی که بخواهد از جانب زوج اقدام به متارکه کرده و خود را از علقه زوجیت رها سازد به هر طریق اعم از بذل یا اخذ مهریه.
2-زوج به زوجه وکالت بلا عزل داد تا هر زمان خواست مهریه را به هر میزان که خواست افزایش دهد.
3- زوجه اجازه دارد هر زمان اراده نمود به خارج از کشور مسافرت نموده و نیازی به اجازه مجدد زوج نباشد چه برای اخذ یا تمدید یا تجدید گذرنامه و این اجازه دائمی است.
4- زوجه حق ادامه تحصیل را تا هر مرحله‌ای که لازم بداند خواهد داشت در هر مکان و محلی که ایجاب کند .
5- زوج، زوجه را در انتخاب هر شغلی که مایل باشد و در هر محلی که صلاح بداند مخیر می‌نماید.
6- زوج مکلف است هنگام جدایی اعم از اینکه متارکه به درخواست زوج باشد یا به درخواست زوجه، کلیه دارایی خود را اعم از منقول و غیر منقول و وجوه نقدی بلا عوض به زوجه منتقل نماید.
 

7- حق انتخاب مسکن و تعیین کشور و شهر یا محل آن با زوجه خواهد بود.
8- حضانت فرزندان بعد از طلاق مطلقاً با زوجه خواهد بود و در صورت خروج از کشور نیز نیازی به اذن پدر نخواهد بود.
9-اختیار زمان بچه‌دار شدن مطلقاً در اختیار زوجه خواهد بود.
10-نزدیکی و تمکین در اختیار زوجه بوده و هر زمان که اراده نمود زوج مکلف به همبستری با زوجه خواهد بود.
11-اگر احیاناً تقاضای همبستری از سوی زوج باشد زوج باید قبلاً مبلغی (که از سوی زوجه تعیین می شود) به شماره حساب زوجه واریز نماید با این حال زوجه در نزدیکی مخیر بوده و این امر موجد هیچ حقی هم برای زوج نخواهد بود.
12-زوج به هیچ عنوان حق طلاق زوجه را نخواهد داشت.
13-زوج پس از متارکه به هیچ عنوان حق ازدواج را نخواهد داشت اعم از نکاح دائم یا نکاح منقطع.
14-زوجه هر وقت مصلحت بداند می تواند زوج را تنبیه بدنی نماید و زوج حق هر گونه اعتراض بعدی را در این خصوص از خود سلب و ساقط می‌نماید.                                                                                                                                                                      
15-زوج مکلف به انجام کلیه کارهای منزل بوده و در موقع جدایی نیز حق درخواست اجرت المثل را از این حیث نخواهد داشت.
16-زوجه هر گونه که مقتضی و صلاح بداند در برقراری ارتباط با دیگران مخیر بوده و زوج حق هر گونه اعتراض بعدی را از خود سلب و ساقط می‌نماید.
17-درخصوص تربیت اولاد زوجه هر گونه صلاح بداند اقدام خواهد نمود و زوج حق دخالت در این خصوص را نخواهد داشت.
18-ریاست خانواده با زوجه خواهد بود.
19-زوجه شرط نمود که زوج ضمن اطاعت کامل از زوجه از والدین ایشان نیز تبعیت کامل داشته باشد.
20-زوجه شرط نمود عند اللزوم نفقه والدین ایشان نیز با زوج باشد.
21-حق رجوع بعد از طلاق با زوجه خواهد بود.
22-نفقه زوجه علاوه بر مصادیق قانونی که عبارت از تهیه مسکن و البسه و خوراک و هزینه های بهداشتی و دارویی می‌باشد شامل کلیه تفریحات زوجه نیز از قبیل مسافرت خارج از کشور و غیره خواهد بود و میزان نفقه نیز توسط زوجه بدون لحاظ کردن وضعیت مالی زوج تعیین خواهد شد.

پاسخ آیت‌الله مکارم شیرازی:

فکر می‌کنیم آنچه نوشته‌اید، منظورتان مزاح و شوخی بوده. هیچ برده‌ای هم در دوران بردگی دارای چنین محدودیتی نبوده و اگر زوجی را پیدا کنید که زیر بار این شرایط برود حتما باید او را به طبیب روانی معرفی کنید.
نظرات بینندگان:
چقدر باحال بود کلی خندیدم!
چه آدم هایی پیدا می شود!
این خانم میخواد شوهر کنه یا زن بگیره فکر کنم جای زوج با زوجه عوض شده !!!!!!
سلام این خانم فکر میکند نوکر استخدام کرده هرچند بفرمایش مرجع عالیقدر حضرت ایه الله مکارم شیرازی حفظه الله تعالی هیچ برده ای هم این شرایط را نمیپذیرد حتی درقانون شرع مقدس بعض از بندهای فوق مثل بند13و14و...درمورد مرد هم مصداق نداردوچنین حقی برای مردوضع نشده است
واقعا توانایی طنز پردازی این خانم خیلی قوی بود. این اسطوره هنر طنز برای بشریت باید حفظ بشه.
فقط چند بندش دور از عقل بود باقیش زیاد مشکل نداشت
من یک آقا هستم هر چند بسیاری از این شروط بسیار مطلق نوشته شده و در موارد زیادی با اصول حقوقی و قوانین و مقررات کشور در تعارض می باشد اما نباید از این واقعیت دور شد که متاسفانه بسیاری از این شروط چه قانونا و چه عملا در هنگام ازدواج و پس از ازدواج در اختیار مرد می باشد و بسیاری از آسی بهای مربوط به زندگی زناشویی از ناحیه همین اختیاراتی است که به مردان داه شده است.احتمالا آن خانم با علم به این آسیب ها چنین تقاضاهایی را مطرح نموده است
به نظر شما چرا مرد برای خروج از کشور نیاز به اجازه زن ندارد اما زن نیازمند این اجازه هست؟؟
پاسخ زیبایی داده شده.
خداییش خیلی باحال بود. حسابی خندیدم! حق با حاج آقاست اون پسره که این شروط قبول کرده حتما مشکل داشته
شنیده بودی که شرط های عجیب و غریب می گذارند ولی نه دیگه اینقدر در غالب جوک
باسلام عزیزان ،خواهش میکنم یک مقدار توضییح وتفسیربیشتری روش داشته باشید یعنی چه ????????
خداییش کلی خندیدیم
حاج آقا محضردار حق داشتند، بسیاری از این شروط اصولاً اصل ازدواج را زیر سوال می برد و آن را نفی می کند. بدین لحاظ از نظر شرعی مجاز نیست. برخی از شروط ذکر شده هم مسخره است: مثلاً پرداخت هزینه سفر خارج زوجه بدون توجه به شرایط مالی زوج، یعنی زوج باید دزدی کند تا زوجه خوش بگذراند؟ عقل هم چیز خوبی است!
یاقدرت تخیل این خانم خیلی بالاست که دراینصورت می تواندیک طنزپرداز ویایک رمان نویس قابلی بشوند، و یاازقبل تجربه ناموفقی داشتند که این بار می خواهندجبران نمایند. به هرحال سرگرم کننده بود
کسی که این شروط را نوشته قصد ابلاغ پیامی را داشته است. بسیار زیرکانه فهمانده
زوجه را اگر زوج و زوج را اگر زوجه بخواهد هیچ کدام از این مسائل مطرح نیست
بخشید با این شرایط حالا کی زوج وکی زوجه ؟!!!!!!!!!
تمامی همین شرایط که بدون نوشته شدن در عقدنامه ها،همین الان از طرف همه آقایان محترم بر علیه زن ها درحال اجراست، گرچه شرایط این خانم را قبول ندارم ولی سلطه گری مردان هم درست نیست

 نوشته شده توسط جعفر در دوشنبه 90/8/9 و ساعت 8:16 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 30
بازدید دیروز: 16
مجموع بازدیدها: 135894
جستجو در صفحه

لینک دوستان
upturn یعنی تغییر مطلوب
عاشق آسمونی
alone
دلبری
افســـــــــــونگــــر
سپیده خانم
شقایقهای کالپوش
...عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست
سکوت ابدی
بلوچستان
سرچشمه عدالت و فضیـلت ؛ امام مهــدی علیه السلام
عاشقانه
پلاک آسمانی،دل نوشته شهدا،اهل بیت ،و ...
سرچشمـه فصـاحت و بلاغت
یــــــــــــــــاســــــــــــــــــــمـــــــنــــ
دلدارا
عاطفانه
تــپــش ِ یکــ رویا
ماییم ونوای بینوایی.....بسم الله اگرحریف مایی
سفیر دوستی
تنهایی......!!!!!!
اطلاعات عمومی
عشق مشعلدار
هستی تنهاااااا.....
ققنوس...
سکوتی پرازصدا
.: شهر عشق :.
پیامنمای جامع
بادصبا
حامیان دکتر محمد باقر قالیباف
ایران اسلامی
جـــــــــــــــــــــــــذاب
ان شاء الله
محمدمبین احسانی نیا
مشاوره - روانشناسی
من.تو.خدا
دل شکسته
یکی هست تو قلبم....
منتظر نباش تا پرنده ای بیاید و پروازت دهد در پرنده شدن خویش بکوش
Dark Future
عشق
ترخون
Manna
Deltangi
زیبا ترین وبلاگ
علمدار بصیر
شـــــــیـــشـــــه ی نــــــــــــازک دلـــــــــــــــــــتنگی
غدیریه
خنده بازار
اصلاحات
گل خشک
مهاجر
جیغ بنفش در ساعت 25
مردود
گروه اینترنتی جرقه داتکو
behtarinamkhoda
Tarranome Ziba
ماه تمام من
به وبلاگ بر بچون دزفیل(دزفول) خوش اومهِ
آسمان آبی
هر چی تو دوست داری
عاشق فوتبال20
wanted
دلتنگـــــــــــــــ همه شمـــــــــــــــــــا....
آتیه سازان اهواز
شادِ شاد
اهلبیت (ع)،کشتی نجات ما...
کشکول
دوستانه
دل نوشته های مائده
زنگ تفریح
نمی دونم بخدا موندم
کشاورزی نوین
تینا!!!!
شیاطین سرخ
نقاشی های الیکا یحیایی
سید خراسانی
خط خطی های یک دخترروانی...
عرفان وادب
یک عاشقانه ی ساده برای من......
مشق عشق ناز
سکوت پرسروصدا
عمو همه چی دان
آسمانی ها
نگار72
گلادیاتور
دخترونه
ایرانی
نبض شاه تور
تجربه های مربی کوچک
مهندسی متالورژِی
دلنوشته های یه عاشق!
ستاره سهیل
♥ღردپای عشق♥ღ
سفید پررنگ
ستاره
دست در دست دوست
Chamran University Accounting Association
بهاره تنها
رسم عاشقی
فــردا
آموزش تست زدن کنکور
vagte raftan
آزاد اندیشان
*...بانو...*
خبرهای ورزشی
خـــــستــــــــــــه امـــــــــــــــــ
*دنیای یخی*
مناجات با عشق
از یک انسان
صداقت

تَرَنّم عفاف
mahoor
.: دهکده عشق :.
آسمان آبی
فقط من برای تو
update your Science
sms های جدید
..::.. رنــــگــیـــن کــــــمــــان ..::..
☻☺♫ روشنک خانم ☻☺♫
نوجوونی از خودتون
اخبار
برای پسر نازم آیدین جان
ندای تنهایی من
به بهترین وبلاگ سرگرمی خوش امدید
به نام آنکه مسی را آفرید تا رونالدو بی سرور نماند...
سیب، انار
سکـوتـــ شبـانـه"
سه ثانیه سکوت
درجست وجوی حقیقت
آزادی بیان
پری دریایی
داستان نویس
جوک و خنده
یه دختر تنها
دهاتی
دکتر علی حاجی ستوده
Tan Tan
مسائل شیطان پرستی در ایران و جهان
کشکول
اینجا ماله سلنا و جاستینه
عسل....
sindrela
عشق ممنوعه و دلتنگی
شاخه نبات
منتظران مهدی
عاشقانه
سحر
یکی بود هنوزهم هست
عاشق تنها....
آریایی
آرش...پسر ایده آل من
آشنای غریب
جوادقدرتی..خوش آمدید..javadghodrati..بفرماییدچایی..نظریادت نره..
یه دختر تنها
به یاد تو
عشق طلاست
آخرین منجی
فاطمه بانو
من هیچم
سکوت
اینجـــــا هــــمه چــــی درهـــــمه
عشق کور
بـــــــــــــــــهــــــــنـــــــــــــوش
فقط خدا
تینا
زیر اسمان غربت
لوگوی دوستان
خبر نامه